Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hva er grunnen til at en FOIS ligger litt lavere i pris enn Pro på bruktmarkedet? Jeg regner vel med at etterspørselen etter Pro-modellen er høyere, mest sannsynlig på grunn av klokkas historie. Godt mulig jeg svarer på mitt eget spørsmål, men er det noe "galt" med FOIS, eller er det rett og slett bare lavere etterspørsel?
 
Noen her inne som har noe erfaring med å prute på pris hos en AD? eller er det noe vi ikke gjør i fedrelandet?.. Second hand/grey market er jo en del rimeligere prismessig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Noen her inne som har noe erfaring med å prute på pris hos en AD? eller er det noe vi ikke gjør i fedrelandet?.. Second hand/grey market er jo en del rimeligere prismessig.
Du får som regel 15-20% på Speedmaster hos de fleste AD hvis du spør.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Company
Nyter sommersola på terrassen med Tour de France på iPaden.
F2CAACD5-26EC-460D-8E4E-7691F232D777.jpeg
 
Steike så lekker den DSOTM-varianten der er, @Rød . :) Jeg skulle ønske jeg hadde litt kraftigere håndledd, og at sekundviseren/detaljene på den var røde istedet for gule. Hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Steike så lekker den DSOTM-varianten der er, @Rød . :) Jeg skulle ønske jeg hadde litt kraftigere håndledd, og at sekundviseren/detaljene på den var røde istedet for gule. Hehe
Takk.
Er nok ikke helt enig i ditt fargevalg, selv om jeg er Rød :D
Det var de gule detaljene jeg forelsket meg i når den ble introdusert på Basel i 2018.
Jeg var også spent på størrelsen, men bærer lett og lite for en 44+ mm.
 
Takk.
Er nok ikke helt enig i ditt fargevalg, selv om jeg er Rød :D
Det var de gule detaljene jeg forelsket meg i når den ble introdusert på Basel i 2018.
Jeg var også spent på størrelsen, men bærer lett og lite for en 44+ mm.

Jeg digger først og fremst "måneflate-skeletonizingen" og hvordan urverket ser ut med svarte elementer. :)

Hm, jeg burde prøve en svart-speedie på armen en gang snart. Jeg har hatt et godt øye til DSOTM-serien i årevis, men har tenkt at størrelsen er no-go siden vanlig Pro er på smertegrensen allerede for mitt håndledd (pga lug-to-lug og tykkelse, bredden på kassa not so much).
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød