Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Trodde postmannen kom med nytt stuebord på døra i dag.. Men det var en ny måneklokke i kassen sin.
Strålende fornøyd!

FC5C24AB-A662-47E3-ADA2-20CA8705FF2C.jpeg
 
Irriterer meg litt over denne detaljen...
Vis vedlegg 74523

Hehe, ja det er en vel kjent greie som får en del folk til å reagere.
Det kan ses på to måter: som alt.
Fra steinalderen har penis symbolene vært et tegn av styrke, overlegenhet og fruktbarhet som betyr videreføring av liv og dermed gudlignende makt.
Det betyr ikke at kvinnene ble sett som underlegne, tvert imot var de sett som de eneste livsbærerne, noe som er avgjørende for livet selv.
Det må bli en Ying for at en Yang eksisterer og det motsatte.
Menn skiller seg ut ved å bli fryktløse og ambisiøse uansett konsekvensene.
Mannen har symbolsk sett et "sverd" mellom beinene og det representerer angrepet eller for å si det sånn et sterkt og aktivt symbol. Til og med krig som Tyr runen.
Problemet er at vårt modern kultur har på noen måte tilkoblet penis symbolene med homoseksualitet og det svakeste ledd i den : underkastelse eller skam som viser til et ufortjent og dårlig bilde av kvinnens rolle.
Denne type tenkning skaper et svak bilde av kvinnene og kaster de ut i skammekroken fordi tenkemåten eller avbildningen er basert på et "macho" samfunn som ser seg selv som verdens sentrum og eneste betydning.
Jeg mener at det stammer fra den kristne kulturarven og er ikke basert på gjensidig respekt av rollene mennesker har i livets syklusen.
Jeg har bestandig sagt eller tenkt "Speedmaster Professional, en klokke for de som har baller"
Mange av de som gikk opp i rommet med denne klokken hadde sin egen motto : "Better dead than look bad".
Du får velge selv hva du ser på din Speedmaster.
Jeg ser på et mannlig symbol hvis jeg må se på noe symbol i hele tatt;)
 
Redigert:
Det ligner mer på noe man tegner på barneskolen, så jeg har personlig ikke noe imot den. Hadde den vært mer anatomisk korrekt kunne det vært mer forstyrrende.
 
Min til venstre, kollega sin til høyre. Ikke ofte jeg har sett en Speedy HB-SIA GMT Titanium. Med den prislappen skjønner jeg litt hvorfor.

9294C873-67DF-44D6-8FE6-129913259323.jpeg
6B9FC09F-2163-4727-A1AA-84DDF19498FE.jpeg
 

Vedlegg

  • 12B7F0D4-A536-465D-B751-616B7E347D44.jpeg
    12B7F0D4-A536-465D-B751-616B7E347D44.jpeg
    70,9 KB · Visninger: 0
Etter drøye 54 uker kom endelig SpeedyTuesday, problemet er bare at jeg ble utålmodig og kjøpte Tintin i mellomtiden. En må nok dessverre ut, hvilken ville du beholdt? Ja, trenger hjelp her :)
FC064023-F972-4ADE-9BC2-A7101A40FE66.jpeg
 
ST har blitt hypet opp altfor mye IMO, og med 2012 eksemplarer så tror jeg ikke den blir så eksotisk som mange skal ha den til å være p.t. heller. Behold tin tin og selg ST til ågerpris ;)

#invistering :p
 
Tenkt det samme selv, vært mye hype og da det har tatt så sinnsykt lang tid har jeg mistet litt lysten på den, MEN; klokka er utrolig fin, og mye finere enn jeg hadde sett for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Du bør strekke deg langt for å beholde begge er min mening..

Speedy Tuesday er en nyyydelig Speedmaster og mye penere "in real life" enn man får frem på bilder!

TinTin har blitt en ettertraktet klassiker og er også en strålende kul Speedmaster..
 
Eg har vært borte fra speesmaster noken år no, men er 3750,5 fortsatt å få kjøpt ny?

Den er gått ut av produksjon og er er stattet av 311.30.42.30.01.005 som er samme klokke med oppgradert lenke og en stor boks.. Kan sikkert finne 3570.50 som NOS noen plasser, men er den nye alt for lange ref´en som er det Omega selger nå
 
Okay. Føler eg mangler en speedy pro i samlingen, og denne tråden hjelper ikkje på å dempe lysten akkurat.

Einaste er at eg kunne tenkt meg speddy med både lenke og rem.