Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Er jo helt konge hvis on/off er null stress! Da er det ingenting som forhindrer anskaffelse av en speedy Bortsett fra lommeboka
Du slipper å kjøpe elektrisk klokkesnurrer (eller hva de nå kaller winder på norsk), så der har du 5.000kr spart. Selg vinterhjulene til bilen så har du noen tusen der og.
 
  • Liker
Reaksjoner: slobben
Jeg liker egentlig ikke manuelle urverk, men Speedy’n er bare gøy å trekke opp. For så vidt enig i at kronen er litt puslete, men det blir man fort vant til ;)

5BA29C21-A995-4205-878D-E9700CAD03CD.jpeg
 
Redigert:
Noen som har satt seg på 321-venteliste enda? Spurte 2 AD'er i London i dag og fikk inntrykket av at det har vært stor forespørsel. Var ikke krav om depositum, som jeg syntes er litt skuffende mtp flippere.
 
Noen som har satt seg på 321-venteliste enda? Spurte 2 AD'er i London i dag og fikk inntrykket av at det har vært stor forespørsel. Var ikke krav om depositum, som jeg syntes er litt skuffende mtp flippere.

Min gjetning er at disse klokkene nok kan bli vanskelig å oppdrive i starten, men deretter vil tilgangen være bedre. I starten vil det nok være en del hardcore Speedy-fans og invistorer som vil ha klokken i hus.

Deretter har jeg vanskelig for å se for meg at det blir Rolex-tendenser på denne. Det blir for dyrt/sært for massene.
 
Har aldri opplevd kronen på speedy som liten. Hvilke manuelle ur er det som har «riktig» størrelse, da?
 
Min gjetning er at disse klokkene nok kan bli vanskelig å oppdrive i starten, men deretter vil tilgangen være bedre. I starten vil det nok være en del hardcore Speedy-fans og invistorer som vil ha klokken i hus.

Deretter har jeg vanskelig for å se for meg at det blir Rolex-tendenser på denne. Det blir for dyrt/sært for massene.

Ja, jeg tror du har rett der. Antar det blir som speedy tuesday på steroider. Har satt meg på venteliste og ser hvordan det går. Utover en Overseas i stål har jeg ikke funnet noe annet som jeg virkelig har lyst på, så like greit å slå til.
 
Jeg syns kronestørrelsen på Speedmasteren er helt perfekt. Den er ca like stor i diameter som kronene på mange andre klokker jeg har trukket opp. Problemet man kan støte på ved små kroner er at man trenger en million omdreininger. Det er ikke tilfellet med Speedmasteren og jeg syns det er et fint lite rituale å trekke den opp hver dag. Jeg syns den ekstra flensen på høyresiden av kassa som beskytter både krone og pushere er helt genial både ergonomisk og mekanisk. Legger ved et bilde av en pusher reflektert i en pusher for å bedre forholdet mellom tekst og foto i dette innlegget. Setter pris på nye følgere på Instagram!
DE21460A-7AE8-4DE1-B975-63EC64677858.png