Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Innser at jeg har rom for en vanlig speedy i klokkeboksen, men valget står mellom den med safirglass og gjennomsiktig baklokk, og den "ekte" med plexi. Jeg liker å se urverket. Er det noen visuell forskjell på plexi og safirglass?
Kjøp med plexi. Om du absolutt vil se urverket, kjøp modellen med plexi + innsyn til urverk med åpent baklokk (husker ikke modellbetegnelsen i farten).

• Liker
Reaksjoner: Petrus
Noe tilfeldig spørsmål, men satser på å spare meg en tur innom AD, noen som vet om det er mulig å finne en «pulsation bezel» til den nyeste Speedmaster Professional modellen? Eller er det kun tachymeter som er tilgjengelig.

Er litt nysgjerrig på det samme, faktisk en nyttig komplikasjon i mitt arbeid.
Er ikke sikkert du får kjøpt gjennom AD, med mindre du allerede har en modell med denne typen bezel fra før av. Men kan jo ikke skade å sende en mail og spørre, eventuelt høre med Swatch Group også.
Men det kan se ut som Ebay kan være en løsning.

https://m.ebay.co.uk/itm/NEW-OMEGA-...368588?hash=item467407a44c:g:iC4AAOSwiYFXIQHw

Takk for gode tips! Har sett litt diverse bezels på eBay og andre fora, men ser ut som disse er laget for betraktelig eldre modeller og et spesifikt oppsett for bezel (så usikker på hvordvidt dette er identisk til de nyeste). Får ta en tur innom Gjertsen etter jobb i morgen, så kan jeg gi en tilbakemelding om jeg får vite noe mer.

• Liker
Reaksjoner: Huygens
P1010936.JPG

Irriterer meg litt over denne detaljen...
Vis vedlegg 74523

Hehe, ja det er en vel kjent greie som får en del folk til å reagere.
Det kan ses på to måter: som alt.
Fra steinalderen har penis symbolene vært et tegn av styrke, overlegenhet og fruktbarhet som betyr videreføring av liv og dermed gudlignende makt.
Det betyr ikke at kvinnene ble sett som underlegne, tvert imot var de sett som de eneste livsbærerne, noe som er avgjørende for livet selv.
Det må bli en Ying for at en Yang eksisterer og det motsatte.
Menn skiller seg ut ved å bli fryktløse og ambisiøse uansett konsekvensene.
Mannen har symbolsk sett et "sverd" mellom beinene og det representerer angrepet eller for å si det sånn et sterkt og aktivt symbol. Til og med krig som Tyr runen.
Problemet er at vårt modern kultur har på noen måte tilkoblet penis symbolene med homoseksualitet og det svakeste ledd i den : underkastelse eller skam som viser til et ufortjent og dårlig bilde av kvinnens rolle.
Denne type tenkning skaper et svak bilde av kvinnene og kaster de ut i skammekroken fordi tenkemåten eller avbildningen er basert på et "macho" samfunn som ser seg selv som verdens sentrum og eneste betydning.
Jeg mener at det stammer fra den kristne kulturarven og er ikke basert på gjensidig respekt av rollene mennesker har i livets syklusen.
Jeg har bestandig sagt eller tenkt "Speedmaster Professional, en klokke for de som har baller"
Mange av de som gikk opp i rommet med denne klokken hadde sin egen motto : "Better dead than look bad".
Du får velge selv hva du ser på din Speedmaster.
Jeg ser på et mannlig symbol hvis jeg må se på noe symbol i hele tatt;)

Redigert: