Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hei Omega-folk.
Trenger litt hjelp her. Jeg skal kjøpe en speedmaster til min far. Valget står i mellom plexi eller sapphire sandwich. Prisforskjellen var på ca. 10 000,- da jeg var innom Bjerke.

Jeg er relativ ny innenfor klokker, så jeg trenger litt hjelp her.

Hva vil dere anbefale?

Jeg har plexiglass, og er fornøyd med det. Blir litt riper, men de er lette å polere bort. Synes også at plexiglass er litt mer "levende" og mykere enn safir. Skulle jeg valgt igjen hadde jeg gjort det samme valget.

Hei Omega-folk.
Trenger litt hjelp her. Jeg skal kjøpe en speedmaster til min far. Valget står i mellom plexi eller sapphire sandwich. Prisforskjellen var på ca. 10 000,- da jeg var innom Bjerke.

Hva vil dere anbefale?

Kommer an på hvor mye du verdsetter innsyn til verket.
Det buede plexi-glasset er vel "varmere" og reflekterer mindre lys, men med safir slipper man ripepolering.

Saphire Sandwichen er forøvrig 0.5mm tynnere enn plexi-versjonen og kan være føles mer behagelig mot huden grunnet manglende graveringer på baklokket.

Begge er hvertfall meget flotte ;)

Hei Omega-folk.

Hva vil dere anbefale?

Hei, Fikk akkurat min sandwich og er veldig fornøyd med den. For meg var det innsynet til urverket som var utslagsgivende, selv om jeg kunne tenkt meg plexi.
Blir nok fornøyd uansett, men er din far litt "nerdete" og ønsker å se på urverk i noen timer mens han slapper av på kvelden går du for den. samme hvis du tror han kommer til å bli lei av å fjerne riper i plexien ( selv om dette kanskje er en enkel jobb?)

26259861055_905bd08eea_h.jpg

Speedmaster 145.022-ST69 fra 1970

Er det noen som vet hvor mange Speedy silver Snoopy´s som kommer til å finne veien til Norge (via offisielle salgskanaler)?

Burde kanskje vært postet i Whisky-tråden, men siden jeg nå sitter her og venter på tredje periode i Penguins - Rangers, og ikke har annet å gjøre enn å se på Speedyen min, fikk jeg for meg at det var viktig å melde at dersom du ikke har (minst) en Speedmaster i samlingen er du på bærtur.

Takk for meg (hikk).