Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Pass på og hold ene hånden over låsen mens du mikrojusterer. Det er ganske irriterende hvis du glipper og baretten fyker veggimellom. Presterte å gjøre det to ganger på rad da jeg skulle mikrojustere låsen på SKX-en. Andre gangen fant jeg den ikke igjen og måtte ut og kjøpe ny...

Er vel ett hakk hvis jeg ikke husker feil.

Stemmer, to mulige posisjoner på den originale låsen. Antar det er sånn på den nye lenken også, innbiller meg at det bare er skrudde ledd som er forskjellen på ny og gammel lenke.

Hvordan rengjør dere speedmasteren? Trodde det var mulig å vaske med en myk tannbørste, litt Zalo og skylle under springen, men selgeren på Bjerke anbefalte ikke det. Tåler ikke urkassen noe vann?

Jhakon

Hvordan rengjør dere speedmasteren? Trodde det var mulig å vaske med en myk tannbørste, litt Zalo og skylle under springen, men selgeren på Bjerke anbefalte ikke det. Tåler ikke urkassen noe vann?

Jhakon

Den er gitt for 5atm/50m men jeg fikk min testet til dobbelt trykk med suksess.
Man rengjører den med en fuktig klut: Varmt vann bare på kluten.
Unngå zalo eller sterke vaskemidler fordi det kan angripe pakningene.
Er den full av klissete greier kan du bruke litt nøytral såpe på kluten og rengjøre det bort med fuktig klut igjen.

Redigert:
Stemmer, to mulige posisjoner på den originale låsen. Antar det er sånn på den nye lenken også, innbiller meg at det bare er skrudde ledd som er forskjellen på ny og gammel lenke.

Det stemmer! Den nye lenken har to posisjoner. Personlig syns jeg justeringsmulighetene på Speedmaster (og min Seamaster 300) er for dårlig mtp. hvor flott klokken(e) er ellers. Så +1 til Speedy på rem:D

Den er gitt for 5atm/50m men jeg fikk min testet til dobbelt trykk med suksess.
Man rengjører den med en fuktig klut: Varmt vann bare på kluten.
Unngå zalo eller sterke vaskemidler fordi det kan angripe pakningene.
Er den full av klissete greier kan du bruke litt nøytral såpe på kluten og rengjøre det bort med fuktig klut igjen.

Takk for tipset! Da prøver vi det.

Jhakon

Så jo ikke helt bra ut med den GSOTM på kvinnehåndledd, spør du meg...

Var jo like stor som hele hånda til hun stakkars modellen.. Nei, får håpe de lager en mindre versjon av WSOTM, det tror jeg kunne vært kult på en dame.

Redigert: