Så jo ikke helt bra ut med den GSOTM på kvinnehåndledd, spør du meg...
Nei hun var litt for tynn for den. Uansett 44mm er store klokker for mest av alle kvinnfolk
Så jo ikke helt bra ut med den GSOTM på kvinnehåndledd, spør du meg...
Speedmaster '57 er jo kun 41mm, eller ønsker du den enda mindre?
Investeringsmessig for Snoopy er det også greit å huske på at den første ble laget i litt over 5000 (5441) eksemplarer. Denne er kun 1970 og blir den like populær har du mest sannsynlig en bedre investering på sikt. Med så god utførelse de har på denne tipper jeg den blir tøff å få tak i. Blir vel å høre med Omega forhandlere her i landet til uken om de har forsøkt å få tak i den og om de fikk den. Tipper det er flere butikker som prøver seg på fler, dog kanskje ikke i Norge.
Jeg gikk rundt i villfarelsen om at også '57 var 44mm, men der kan du se.
Når det gjelder Snoopy, så har jeg sendt mail til flere forhandlere, og har allerede fått tilbakemelding om at den leveres i oktober. Kommer sikkert ikke mange til Norge, men er man tidlig ute, så...
Nå er jeg ikke helt oppdatert på de limiterte Speedmasterene som har kommet i det siste, men med 50års jubileet til månelandingen rett rundt hjørne, så kommer det nok til å dukke opp en del limiterte Speedmastere etter hvert.

Men den føkin Snoopy hunden har jeg aldri likt og disse klokker erfor meg.
Personlig er jeg veldig glad i Snoopy og "Knøttene". Fra jeg lærte å lese til godt opp i tenårene, var det min favoritt-stripe-serie. Etter hvert syntes jeg den ble litt for enkel og sukkersøt, men for en 12-åring, var dette livsfilosofi man kunne forstå. Pakket inn i tegninger som lærte meg mye om komisk timing.
![]()
Etter hvert ble det "Tommy og Tigeren" og ikke minst "Bloom County" som overtok stripetronen for meg, men jeg har fremdeles en solid softspot for den fuckings hunden.![]()
Som nevnt i en annen tråd, så har jeg snust (tjihi) på den tidligere Snoopy-award-Speedmasteren i en årrekke. Burde naturligvis kjøpt en da de var å få tak i til under 15.000 for noen år siden, men jeg har aldri helt fallt for plasseringen av tegningen under sekundviseren. Og bakstykket er morsomt, men ser litt billig ut.
Denne varianten, i herlig svart/hvitt som en ekstra hyllest til det originale stripeformatet - synes jeg er helt perfekt. Også med baksiden hvor den originale: "Snoopy-award" følelsen er bevart.
Jeg har også noe som føles som en god grunn til å omfavne Apollo-13 historien til klokken. Vil ikke røpe meg for mye, men la oss si at jeg holder på med et kunstnerisk uttrykk som er inspirert av Måneprogrammet generelt, og denne ferden spesielt.
Så for meg var dette rett og slett full klaff. Jeg tror rett og slett ikke jeg kunne ha ønsket meg noe bedre nyhet fra Basel. Så da ble det å bite i seg siste dagers kritikk av Swatch-group, svelge ned all tidligere oppgulp mot Omega og deres "oppjustering" av merket, betale depositum og sette meg på venteliste.
50.300 - Levering oktober.
Failure is not an option
![]()
Edit: Hvem bestilte du av forresten?![]()
Gratulerer masse @Santos-Dumont !
Den står høyest på ønskelista mi! Kan jeg spørre hvem du kjøte fra?