Den o' store Omega Speedmaster-tråden

vr8anyt0zajy.jpg

@Loevhagen går vintage! Spennende:) Gleder oss til flotte gamle bilder!
 
Det fine med Speedmasteren er at jeg ikke har behov for å kjøpe en vintageutgave, da dagens utgave er vintage nok. Jeg leter etter meshlenka på bildet IRL. IG-bruker som hadde bildet slettet sin post på Reddit for noen år siden, så jeg leter fortsatt. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke og Genta
Jeg liker måten endlinksene er utført. Håper omega lanserer en liknende lenke til speedmasterpro, men uten de blanke stripene.
 
Jeg har kikket litt på Speedmaster 38mm i det siste da jeg synes den på 42mm blir for stor for meg.

Hvorfor ser vi ikke mer til disse utgavene på 38mm? Her får man automatisk verk som tåler å bade med (100m) og en lenke som har mye finere lås og selve lenka synes jeg ser bedre ut også.

Har falt for disse to utgavene og synes dette er noe av det finere innen speedmaster.

A6DED5B8-0C6B-4CFE-BE25-00F0052BF3BB.jpeg

D7D74C92-114B-47A8-8EA1-E92B55B09B22.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Jeg har kikket litt på Speedmaster 38mm i det siste da jeg synes den på 42mm blir for stor for meg.

Hvorfor ser vi ikke mer til disse utgavene på 38mm? Her får man automatisk verk som tåler å bade med (100m) og en lenke som har mye finere lås og selve lenka synes jeg ser bedre ut også.

Har falt for disse to utgavene og synes dette er noe av det finere innen speedmaster.

Vis vedlegg 121070
Vis vedlegg 121069

De er pene, men synes de blir litt «nette» med 18mm lenke som smalner til 16mm, med blanke midtledd.

Racing er et hakket større alternativ som fortsatt er mindre enn moonwatch
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Enig at det ser litt rart ut, og ødelegger ellers en meget pen skive.
Det artige er jo at den med sort urskive faktisk har runde subdials - mens alle de andre ikke har det. :)

soldier-32430385001001.png



Edit: Men i denne videoen har den eliptiske subdials. :( Datohjulet er hvitt og rundt. Så - hva er greia da?



Edit 2: IRL på OMegaforums, så er subdials igjen sirkulære...og datohjul sort og rektangulært. :)

481928-823a1f548579ba9a0de2886e8f7bd686.jpg
 
Redigert:
Noen som vet hvor tykk den nye 38mm er? Jeg synes den ser fantastisk bra ut, men er redd den er alt for tykk.
 
Likte godt lenka og låsen, men siden den er 18mm og klokka er litt høy med 14,7 mm så vil den muligens føles litt merkelig på hånden?

Synes Omega har gjort mye riktig med denne her.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
He he, lite er så motiverende for å handle som en varslet prisøkning, reel eller ikke :)
Har selv tenkt å kjøpe en Speedmaster over lengre tid, kanskje det er dette som "trigger" handelen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke