Den o' store Omega Speedmaster-tråden

18629496-3097-43B9-9B54-85AB4563533C.jpeg
 
E7F5417C-620B-43EB-8F83-4BD97DD91D52.jpeg


Har nå vært innom 42 forskjellige ur i prisklassen 20-90k på to år, og det stoppet liksom brått da jeg omsider fikk en Speedmaster Pro i mitt eie. Merker verken savnet etter dato, safirglass eller automatisk opptrekk - da estetikken overskygger alt dette. Meget fornøyd

Her i fra en liten photoshoot på en stein jeg hadde liggende på hytta
 
Denne var så kjedelig - før jeg fikk den på hånden. Nå er den egentlig alt jeg trenger. Lesbar. Funksjonell. Passer alt av reimer og lenker. :)

Her er den med Sieveking Omega hodetelefonstativ.

46640286_374786106626614_546690819371130927_n.jpg


images
For min del har det alltid vært litt motsatt. Det sagt, jeg har en, og det er min tredje :p
 
Gikk for Speedmaster for noen uker siden, og det ble en skikkelig høydare. Tidløst design, rett og slett. Lett å bruke, funker til alt og sitter overraskende bra på armen. Det ble dobbel safir for min del, klarte bare ikke å komme forbi den vakre innsiden... Merker tiden er inne for å bestille et kobbel med natoreimer og sette i gang! Her er den på armen:
speedy2.JPG
 
4B452C07-C0CA-4E1A-9031-70E72BB59681.jpeg
Denne er jeg veldig glad i. Dette er måneklokken i overgangen mellom 321 og 861 med trekk fra begge modellene. Det er en "transitional"-modell produsert i en veldig kort periode. Den har «dot over 90-bezel», Omega-logo festet på tallskive, verk kaliber 861, lavt serienummer, 68-stempel i baklokk, original 1039-lenke, og viserne har tilnærmet samme patina som tallskiven. Klokken er veldig bra til å være 50 år gammel.
 
Redigert:
Speedy racing i hus, tenkte jeg skulle flotte meg litt og kjøpte en original omega-nato som tilbehør. Den er noen hakk mer komfortabel og mer forseggjort enn den som fulgte med tudoren, til tross for at sistnevnte visstnok skal være vevd på samme sted som vatikanet vever draktene sine.
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Kenneth R
Jeg: Nå skal du se forskjellen på plast og safirglass...
Jeg: (starter Watchfinder sin video om Hesalite og Safirglass)
:
:
Madammen: Ja, ja - det var jo forsåvidt nyttig
Jeg: Ikke sant. :)
:
Madammen: Hva er den ripen du har til høyre på den nye Omegaen?
Jeg: ?
Madammen: Der. Se der.
Jeg: Men, i helsike! Det er sikkert fra når jeg vimsa hånden inni dørkarmen forrige uke
Madammen: ?
Jeg: Men, "Polywatch" fikser biffen!
Madammen: ?
Jeg: * leter i flyttekassene etter Polywatch *
Madammen: ?
Jeg: * leter fortsatt *
Jeg: Men, tannkrem gjør nesten samme nytten, altså...
Madammen: ?
Jeg: (tar litt tannkrem på en Q-tips og tannkrem, og pusser i sirkulære bevegelser der ripen var)
Jeg: Se - nå er ripen helt borte. :)
Madammen: Ja. Så. Sannelig.
:
:
Jeg: (WIS FTW)
Madammen: (Lurer på når "Farmen" begynner i morgen)
:
:


Moralen? Din beste livspartner har du kun med deg i dine dølleste hobbies en kort stund, men det er OK. Noen partnere er ikke med deg på noe. Du har såkalte Speedmastre, og heltids-mastre.