De andre er verre

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Innlegg
2.958
Sted
Cockaigne
Som diskutert i "Klokkespotting" vil nok de fleste ikke-klokkeinteresserte ha vanskelig for å se det fornuftige i hobbyen vår. Prøv å vise en utenforstående "Dagens klokke"-tråden og du vil merke økt trekk i rommet som følge av sterk hoderisting. Forteller man i tillegg at enkelte av disse bildene viser klokker som koster både en og og tre månedslønninger, blir det snart stilt spørsmål ved ens mentale helse. I slike tilfeller (og også som bekreftelse på ens egen kontakt med jordoverflaten) passer det godt å vise at det finnes mange der ute som er verre. Mye verre.

Frimerkesamlere er en nokså opplagt gruppe, men visste dere at det finnes dimlinger som samler på kulepenner? http://kuglepennesiden.dk/ Eller at noen bruker sin tid på et forum for fjernkontroller? http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/forums.cgi Plutselig føler jeg meg helt normal igjen. Andre eksempler dere kjenner til?
 
Nå sank vilepulsen og jeg føler jeg kan vise meg offentlig igjen, takk:)
 
Det er enkelt å rasjonalisere sine egne handlinger og valg. Sett i forhold til frimerker og postkort, mener jeg jo at klokker har en ekstra dimensjon som bruksgjenstand. For ikke å snakke om fascinasjonen over det mekaniske urverket, som vi alle synes er imponerende, på forskjellig nivå...

Nå var jeg ikke inne på kulepenn-forumet, men vet det er mange som samler eksklusive kulepenner...

Jeg føler at klokkesamling/interesse på mange måter sammenlignes best med kunst. Begge har både kvalitets- og verdiaspektet, selv om mye er høyst subjektivt.

Fjernkontroller er bare sært.

Fake klokker er jo nesten hysterisk... Tror du det er mange på det forumet som tenker "hadde jeg ikke kjøpt alt dette rælet, kunne jeg faktisk kjøpt en skikkelig klokke" etter å ha samlet en stund?:):)
 
Det der med penner tror jeg er utbredt i klokkeverdenen og. Både WUS og TRF har egne sub-forum for nettopp penner.

Var inne på WUS og kikket litt. Det var en morsom opplevelse. Der tok de bilder av notater skrevet med diverse penner, og det ble lagt mye vekt på både farge, mengde blekk og utformingen blekket gjordet på papiret. Og enkelte penner koster fort mer enn en Rolex stålmodell.

Jeg synes det er fascinerende med en genuin lidenskap til noe, om det er klokker, penner eller glansbilder/frimerker. Vi er alle lite rasjonelle, og er i samme båt når mørket senker seg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: bjojo og Genta
bennyjjpg2.jpg


474 kategorier med reklamepenner:) Her snakker vi koko, uten glimt i øyet;)
 
uff

:DJeg er håpløs i min kones øyne. Jeg jakter, samler på klokker, har hifi dilla, skrur på modeller (fly og helikoptre), bygger plastmodeller, og har sikkert enda flere rare interesser:) Men kanskje det kan brukes som argument? Ja da kjære, jeg kan selge unna riflene mine, men bare så du vet det, da starter jeg og samle på kulepenner:D

Min største frykt er at hun skal selge tingene mine unna, den dagen jeg legger inn årene, for det jeg har sagt jeg kjøpte de for. Skrekk og gru
 
Min største frykt er at hun skal selge tingene mine unna, den dagen jeg legger inn årene, for det jeg har sagt jeg kjøpte de for. Skrekk og gru

Haha, ja den dagen blir det mange som kommer til å gjøre århundrets klokkekjøp her i området... :D
 
Jeg ble litt lettet jeg nå. Ikke bare av hoved innlegget, men svarene deres under.
Det er ikke mange av mine venner og familiemedlemmer (bortsett fra min fantastiske kone) som synes jeg er vel bevart.:mrgreen:
 
Av alle ubrukelig ting å samle på tror jeg sneakers tar kaka!:p:p:p
Det er mulig vi synes hobbyen vår koster noen kroner, men da snakker du annenhåndsverdi;)
 
En venn av min svoger har 3500 par med sneakers. Han arrangerer sneakers parties i Bern. Hvor han bor.

Han har vist en god del penger, og har en sinnsykt sko-fetich.

Så til trådstarter, ja, de andre er verre!