Callahan
Støttemedlem
....
Jeg har samlet (altfor) dyre ur siden tidlig på 80-tallet...<snip>
God jul!
G.
Pics or it didn't happen. God jul! @Gyrostabil
Redigert av en moderator:
....
Jeg har samlet (altfor) dyre ur siden tidlig på 80-tallet...<snip>
God jul!
G.
«De tre store» handler om en kombinasjon av at de er sveisere, prisklassen de opererer i, til dels håndverk og historie, og ikke minst historisk kontinuitet. Det er ei heller et begrep som er funnet på her, men er som nevnt temmelig innarbeidet internasjonalt. AP, PP og VC har med andre ord en del ting til felles som andre manufakturer ikke har.
Ser ingen nevner Zenith? Det er vel få som har flere patenter og førstepriser enn Zenith. Har ikke Zenith selv men ønsker å kjøpe Striking 10th!
At Søgaard fra Danmark i 2011, registrert i 2011, på WUS omtaler de som de tre store sier meg ikke stort.
Jeg har samlet (altfor) dyre ur siden tidlig på 80-tallet, og har aldri hørt om disse tre i sammenlikning. Gir meg ikke inn på sammenlikninger, men dette fikk meg til å smile
God jul!
G.
Zenith er flott det, men har ingenting å gjøre med de tre store.
Hei ChristianN,
Du skriver at Zenith ikke har noe å gjøre blandt "de tre store".
Hvem definerer hvem som står over andre? Jeg skjønner at skal man være blandt de tre store må man ha kapasitet til å produsere gyrotourbillion og andre komplikasjoner og selvfølgelig må HELE uret lages "In house".
Hva med patenter og førstepriser? Er dette en del av det å være blandt de tre store og evt hvilke andre kriterier blir krevet?
Ønsker som sagt å lære mer om "ur-verden"!!
Hilsen Richard
Zenith har lagt en del veldig komplisert urverk men alt i alt, etter det jeg var sagt av en kilde inn i Sveitsisk klokkeverden er de ikke 100% in-house siden noen deler stemmer fra andre underleverandører.
Hvis man skal tro det som står i "Nesten Velkledd - se side 60" så er Zenith laget 100% i egne lokaler i Le Locle. Dette kunne også sjefsurmakeren i David Andersen også bekrefte.
Franck Muller Aeternitas Mega 4 med 36 komplikasjoner og 1483 komponenter, må vel være et ur som "står" over alle andre, også "De tre store"!?
Det hadde vært veldig interessant hvis noen kunne fortelle meg hvorfor "De tre store" rager høyere enn andre ur, ønsker som sagt å lære mer om klokker!
Hilsen Richard