De 3 store? Unnskyld meg...

Her er Archieluxury sin mening om hvorfor A.Lange & Sohne og Breguet ikke er med
Why Lange and Breguet will never be Holy Trinity Members - WRIST WATCH SNOBBERY - YouTube

Who the føck is this Broom Engineer... Seriously

idiot.jpg
 
Kan vel diskuteres uten å noen gang bli enige vel?

I enkelte land, har Blancpain bedre status en PP, og lang over AP og VC. Synes ikke at Breguet er noe dårligere en VC eller, man kan argumentere at Breguet eies av Swatch, men VC eies jo også av en stor inversteringsgruppe (Richemond). For min del, mine tre store er Breguet- Blancpain og IWC. Jo da, det er mitt valg og jeg kan argumentere for det slik andre kan argumentere for sitt uten å nødvendigvis ha rett. Andre vil sikkert si at Breitling, Rolex og Tag er best. For å forklare min valg vil jeg si at Blancpain har jo vært der lengst og produserer minst. De har også alle komplikasjoner og det viktigste for meg er at de slipper de meget stygge justeringsknapper på siden (forstår ikke aty PP JLC og andre fortsatt benytter seg av sånt). Breguet er jo selvskreven for min del fordi de har funnet opp Tourbillon og fortsatt holder på med fantastisque kunststykker, bare se på TOur de L'ile, det er den mest avansert klokka jeg vet om og omsettes nå for over 16 000 000 kr.... til sist IWC fordi jeg liker de så veldig godt, alle modellene tiltrekker meg og nå de produserer de meste selv (bortsett fra Tourbillon, som på lik linje med alle Richemond merker kommer fra Richmond sitt eget TOurbillon fabrikk).