Daytona 116500 Sort eller hvit skive?

Hvilken skivefarge er finest?

• Sort

Stemmer: 18 18,9%
  • Hvit

Stemmer: 77 81,1%

• Antall stemmer
    95
Har alltid vært sort/mørk skive mann.
Aldri eid klokker med hvit skive mer enn en dag.
Men her blir det for mye sort på sort. Hvor er kontrastene? Hvor er livet i skiven?

Den hvite har akkurat nok sort til at jeg liker den med bezel og sub dials i sory. Perfekt kontrast, perfekt liv i skiven.
Bestilt min første nye klokke fra AD. Dette blir gøy :)

Hvit fikk altså min stemme.

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Dette var ikke enkelt o_O

Jeg var ikke i tvil om hvit skive på min 116520. Nå er jeg nokså usikker, både på om jeg skal bestille en 116500, og i så fall i hvilken farge.

Er en smule bekymret for at sort bezel og sorte ringer rundt subdials i kombinasjon med hvit skive gjør skiven "liten" - Daytona er jo som kjent ikke akkurat noen stor klokke.

I beste TS-stil er vel løsningen å ta en av hver farge, så slipper jeg å gruble på dette hele påsken :D

Stemte på den hvite.. Den ser rå ut!

Men tror den sorte er finere enn man først tror når man får sett den "live", noe som forsåvidt også beskrives av ablogtowatch..

Rart med det, virker som folk som har likt hvit skive på tidligere modeller, foretrekker sort skive på nye modellen, og de som har likt sort før, liker hvit nå! Mener det var en poll på sort eller hvit skive på 116520 for en tid tilbake, men fant den ikke når jeg søkte kjapt nå, hadde vært morro å sett hva resultatet på den pollen var!

Som jeg skrev i den andre tråden, så liker jeg faktisk den svarte mer enn den hvite.

Jeg har en 116520 med hvit skive. Syns den ser mer riktig ut med den svarte skiven nå enn hva den gjorde med stålbezelen.

• Liker
Reaksjoner: adamskater
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Amund og Sponon
Den sorte ser faktisk mer balansert ut designmessig. Den hvite er flott den også - men de der "små" subdials som presses innover på den hvite rent designmessig - er kjipt.

Den sorte ser faktisk mer balansert ut designmessig. Den hvite er flott den også - men de der "små" subdials som presses innover på den hvite rent designmessig - er kjipt.
Jeg tenker motsatt, da de større grå er nærmere senter. Men som nevnt, den sorte vokser på meg ;)

Jeg er bare vant med at "lyse farger ser større ut enn mørke farger". Derav den illusjonen jeg ser.