Daytona 116500 Sort eller hvit skive?

Hvilken skivefarge er finest?

  • Sort

    Stemmer: 18 18,9%
  • Hvit

    Stemmer: 77 81,1%

  • Antall stemmer
    95
Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
1.603
Sted
Lillestrøm
daytona hvit.jpg
m116500ln-0002.jpg
Hvilken skive mener du er den fineste på nye Daytona?

Selv har jeg alltid likt sort skive best på 116520 og 16520, men nå er jeg ikke i tvil om at hvit er absolutt finest!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
I utgangspunktet liker jeg den svarte skiven best, spesielt på 116520, men her blir det for mye sort ettersom bezelen også er sort. Må stemme hvit her!
 
Kunne de ikke bare byttet om på subdialsene? Hvit får helsort og sort får hvit.

Ikke det nei.

Overrasket meg selv og stemte sort.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Jeg har både stemt og bestilt hvit :)

Men om man ser på disse bildene er jommen meg den svarte lekker også. Så utrolig glad for at de droppet de sølvfargede subdials-ringene. Hhv sort og grå ser betraktelig bedre ut.

Rolex-Cosmograph-Daytona-2016-116500LN-aBlogtoWatch-11.jpg


Rolex-Cosmograph-Daytona-2016-116500LN-aBlogtoWatch-75.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Amund
Vinnere begge to, men jeg stemte hvit. Nettopp fordi jeg har savnet hvit Daytona.
Jeg tror den sorte blir "for mye sort", men kan definitivt endre mening etter å ha sett den i levende live.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og EspenK
Det er akkurat det jeg har tenkt også, at det blir for mye sort. Har savnet en klokke med hvit skive etter jeg solgte min expl 2, men nå skal daytona bøte på det problemet, nå er bare problemet om man skal selge eller beholde 116520!
 
@olem Hvis du ikke trenger pengene til noe annet er det alltid god butikk å ha penger i Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Det er sant, man angrer vel som en hund hvis man kvitter seg med den, og ikke noe vits i å ha pengene i banken med den renten som tilbys nå!
 
Om man velger sort eller hvit nå, så er det garantert noen som kjøper "feil skive". Så bytte med andre etter en uke eller fire, er sikker ikke noe problem ;)
Usikker på om AD har tilgang til de nye skivene med en gang og tilbyr bytte kostnadsfritt?
 
116520 synes jeg ser best ut i hvit. Når det gjelder den nye synes jeg den svarte ser bedre ut enn dagens svarte utgave. Den hvite tror jeg er best på bilder. Det blir fort for mye kontrast. Med markerte subdials tror jeg skiven blir veldig "full" og med svart bezel mot hvit skive tror jeg skiven kommer til å bli veldig isolert og klokken kan komme til å se litt liten ut. At det blir for mye svart med svart skive og bezel tror jeg ikke blir et problem, det bidrar heller til å gjøre den mer helhetlig og virke større. Svart mot svart er jo ikke noe problem på Sub, eller Speedy for å sammenligne med en chrono
 
Jeg er veldig spent på fargen selv i reallife, har egentlig bestemt meg for hvit, synes den ser helt rå ut! Men som du sier, svart mot svart fungerer knall det også! Uansett utfall for min del, så er jeg spent på å se den på i vanlig lys, disse katalogbildene respresenterer ofte ikke lysforhold som man har store deler av dagen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg har tidligere hatt hvit 116520, men var ikke i tvil om å bestille svart når bildene av 116500 kom tidligere i dag. Når den kommer, er det viktige spørsmålet nå.
Valget hadde kanskje vært vanskeligere for min del, hvis den hvite utgaven hadde hatt helsorte subdials.
 
Har alltid vært sort/mørk skive mann.
Aldri eid klokker med hvit skive mer enn en dag.
Men her blir det for mye sort på sort. Hvor er kontrastene? Hvor er livet i skiven?

Den hvite har akkurat nok sort til at jeg liker den med bezel og sub dials i sory. Perfekt kontrast, perfekt liv i skiven.
Bestilt min første nye klokke fra AD. Dette blir gøy :)

Hvit fikk altså min stemme.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Dette var ikke enkelt o_O

Jeg var ikke i tvil om hvit skive på min 116520. Nå er jeg nokså usikker, både på om jeg skal bestille en 116500, og i så fall i hvilken farge.

Er en smule bekymret for at sort bezel og sorte ringer rundt subdials i kombinasjon med hvit skive gjør skiven "liten" - Daytona er jo som kjent ikke akkurat noen stor klokke.

I beste TS-stil er vel løsningen å ta en av hver farge, så slipper jeg å gruble på dette hele påsken :D
 
Stemte på den hvite.. Den ser rå ut!

Men tror den sorte er finere enn man først tror når man får sett den "live", noe som forsåvidt også beskrives av ablogtowatch..