Dagens vin

ABC lager mye godt!

IMG_1959.jpeg
 
For en god stund siden nevnte jeg at det kunne vært interessant å tatt en GTG med vin og klokker.

Er det fortsatt interesse for det? Isåfall kunne det vært interessant å hørt litt om hva det ville vært interessant å lagt i potten for en god smaking.

Skal det være hjemme hos noen bør det være maks 6-7 stk. Tanker?
 
Merete Bø har pratet så mye om denne i det siste så måtte testes. Drukket til pizza. Tilgjengelig og leskende nebbe. 13.5% alko som ikke merkes. Sursøt frukt, noe tjære og en litt bitter utgang. Alt i alt et knallkjøp til 225kr
IMG_2060.jpeg
 
Men hvis du følger standardrådet her på TS og går bare littegrann opp i pris så får du noe som er mye bedre.
I dette tilfellet Baroloen. ;)
Også det rådet kan det nok kome noko godt ut av, men eg håpar det då er Giovanni Rosso Barolo Serralunga 2019, du sikter til?
Ellers er eg redd det blir å kaste perler for svin. Ein kan jo òg risikere å hamne der at klokkekontoen må slankes til fordel for vin, og det håpar eg ikkje var intensjonen?
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Barolo Serralunga er et knallkjøp det og, men imo trenger de noen år i kjelleren før konsum. Synes tanninene er litt vel heftige når de er så unge :)
 
  • Liker
Reaksjoner: malla og UJU