Takker for utfyllende og godt svar! Supert med noen notater fra herr Byklum også. Fulgte notatene hans tett i mange år, men det har blitt lite de siste årene. Savner plutselig gode gamle vinforum merker jeg.
Ser det er god tilgang på vinen på mange lokale utsalg. Kjøtt er handlet inn for helgen på Maschmanns og trenger definitivt vinfølge. Kanskje vi begge skal gi den en smak i løpet av helgen jaHar en samboer som sitter på fredagspils med jobben på Teams akkurat nå. Kanskje det er noe sånt som må dras i gang i disse tider. Finne en felles vin og smake den i felleskap med flere. Om ikke annet hadde det vært artig med en vinsmaking med dette forumet også når verden er tilbake til noe som måtte ligne på normalt igjen.
Jeg er også en stor fan av Domaine de Chevalier. Har ikke smakt 2000 årgangen, men har drukket en del flasker 2005 i nyere tid. De kunne godt ligget litt til faktisk. Kan tenke meg at 2000 sitter som et skudd nå! Riktignok sliter jeg litt med vinene fra det området når de blir eldre, så foretrekker de innenfor 10-20 år avhengig av årgang, lagring osv.
Har en sønn som er født i 2016, så den årgangen ligger allerede godt i kjelleren
Ha en super helg!
Felles vinsmaking hadde vært artig. I’m in!
Men først skal vinduene pusses ferdig