Dagens vin

Denne har jeg hatt gleden av å drikke to- tre ganger tidligere.
Som du hinter på så har den godt av minst par år til i kjelleren. Den vil også føles mer oppløst om du lufter den. Gjerne i store glass. Men også anbefalt å dekantere den. Å nei, boblene vil ikke forsvinne som man kan frykte.
Tipper den vil ha sin topp om 10 år. Men vent gjerne 4-5 år før du popper neste er mitt tips. Gjerne 10.

Denne har etter sigende et drikkevindu mellom 2022 og 2032, så at den kommer til å klare 10 år er det nok liten tvil om.
Apropos, jeg hadde gleden av å smake Pol Roger 2006 Sir Winston Churchill.
Herre min hatt. Jeg har våte drømmer om den ennå.:p:mrgreen:

Liker måten denne tråden har utviklet seg på :)

Hva drikker dere til <160kr ?
Prøver meg på nytt i denne prisklassen. Har klart å redusere budsjettoverskridelsen med 50% siden sist gang.
Screenshot_20200404-224602_Vivino.jpg

Denne har etter sigende et drikkevindu mellom 2022 og 2032, så at den kommer til å klare 10 år er det nok liten tvil om.
Apropos, jeg hadde gleden av å smake Pol Roger 2006 Sir Winston Churchill.
Herre min hatt. Jeg har våte drømmer om den ennå.:p:mrgreen:

En annen ting er at du sjelden kan lagre en kvalitetsskumpa for lenge. Gitt rette lagringsforhold og fill.
Kan dessverre ikke hjelpe deg med 06, men har par 08 som jeg mer enn gjerne deler i godt selskap.

7DE72893-400B-421A-8E88-96590C8A90AA.png

Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: UJU
Beklager. Men smaksnoter kommer for de som venter.

Sorry.
Men ser nå at jeg har surret litt.
2018 har jeg allerede drukket tre ganger tidligere. Godt man har CT til å holde styr på samling og konsum.
Til marinerte lammekoteletter så fungerte den sånn som så. Den har nok garvestoffer og syre som må til for å komme igjennom lammefettet. Riktignok ble kotelettene godt grillet, så det meste av fettet ble karamellisert. Vil heller si at det er en bedre vin til napolitansk pizza eller en oksehaleragú med pasta.
Men når alt kommer til alt, så er Borgogno Barbera d'Alba 2018en knall vin til kun 195,-
https://app.vinmonopolet.no/p/4663601

Priceless!
Skal fremme et forsalg til konsernledelsen hos min «tidligere» arbeidsgiver om at Ikea må være tidenes sted for team building. Første del er handle to billy bokhyller og én malm kommode/nattbord. Del to er å montere disse etter vedlagt instruks/bruksanvisning.
De som fullfører del 1 og 2 har jobb fra august 2020. Resten går til arbeidsavklaring med Nav.

Redigert:
Kan jo bare smøre på en påstand her i forbindelse den siste tids "diskusjoner" i tråden.

Veldig mange av dere prater feil, og mye svada om vin. Det svir i øya til tider å lese her inne. Ikke fordi jeg er uenig i hva dere skriver. Det må jeg jo gjerne være, men at voksne mennesker snakker så store ord om noe de åpenbart ikke har helt peiling på er smått provoserende.

Tror dere burde holde dere til "Denne her er jævelig god til biff" fra nå av. Mye vin som er jævela god til biff.

Hilsen en Sommelier

Redigert:
Kan jo bare smøre på en påstand her i forbindelse den siste tids "diskusjoner" i tråden.

Veldig mange av dere prater feil, og mye svada om vin. Det svir i øya til tider å lese her inne. Ikke fordi jeg er uenig i hva dere skriver. Det må jeg jo gjerne være, men at voksne mennesker snakker så store ord om noe de åpenbart ikke har helt peiling på er smått provoserende.

Tror dere burde holde dere til "Denne her er jævelig god til biff" fra nå av. Mye vin som er jævela god til biff.

Hilsen en Sommelier
Her snakker vi med andre ord skikkelig kompetanse. Hadde vært artig med dine tanker og notater om forskjellige viner.

Selv er jeg rookie så prøver å ikke ha for bastante meninger. Begynte på WSET, men det ble nå utsatt på grunn av korona.......