Dagens vin

Ser absolutt den. Jeg er ingen ekspert selv, men for min/vår del er Zalto med å løfte opplevelsen. Rett og slett fantastiske glass.
Støttes. Zalto er uovertruffen i min bok. Var/er forsåvidt fornøyd med Riedel, men synes de syltynne glassene fra Zalto gir en bedre munnfølelse og kontakt med vinen.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Tester pino noir for tiden og i går var det «Land of saints» på bordet.
Noe av det bedre PN til en ok pris.

Tester pino noir for tiden og i går var det «Land of saints» på bordet.
Noe av det bedre PN til en ok pris.

Ikke smakt.
Men pinot i budsjettsklassen som også er en innertier til kalkunbryst med smørstekt gulrøtter, ristet hasselnøtter, persillerotmos med portvinsaus. Så kan jeg trygt anbefale Tyler Santa Barbara County Pinot Noir 2015. Ser 2018 er for salgs på VP.
2015 er lett, nesten på grensen til tynn. Fruktig og frisk i nesen. I munnen er den leskende, lett, noen mørke bær, hint av lær? Medium til lang ettersmak med avslepet taniner. Deilig til kalkun.

• Liker
Reaksjoner: Trulle75
Ikke smakt.
Men pinot i budsjettsklassen som også er en innertier til kalkunbryst med smørstekt gulrøtter, ristet hasselnøtter, persillerotmos med portvinsaus. Så kan jeg trygt anbefale Tyler Santa Barbara County Pinot Noir 2015. Ser 2018 er for salgs på VP.
2015 er lett, nesten på grensen til tynn. Fruktig og frisk i nesen. I munnen er den leskende, lett, noen mørke bær, hint av lær? Medium til lang ettersmak med avslepet taniner. Deilig til kalkun.
Har en Tyler fra 16 klar til neste helg. Lurer på om det ikke er et kalkunbryst i fryseren fra romjulen.... hmmmm

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Støttes. Zalto er uovertruffen i min bok. Var/er forsåvidt fornøyd med Riedel, men synes de syltynne glassene fra Zalto gir en bedre munnfølelse og kontakt med vinen.
Mye skryt av Zalto her, nå er det universalglass på vei til meg:)
Hva foretrekker dere når det skal drikkes (smakes/nytes) Champagne; champagneglass eller moderate hvitvinsglass?

Hva foretrekker dere når det skal drikkes (smakes/nytes) Champagne; champagneglass eller moderate hvitvinsglass?

For å være helt ærlig så liker jeg best å drikke moden champagne av universalglassene. Men NV fungere helt utmerket i Zalto sine egne chamapagneglass. Tror det handler like mye om egne preferanser og hva slags champagne som skal nytes.

Jeg har både Riedel sine "standard" champagne glass (Vinum Cuvee Prestige) og Veritas Champagne Wine Glass. Foretrekker helt klar sistnevnte til champagner med noen år på baken, når jeg drikker champagne til mat og når jeg koser meg med en flaske champagne. De vanlige glassene fungerer helt utmerket til aperitif osv.
B714BE3A-936F-44D5-AC72-26A1698A854B.jpeg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Edzilla
Er nok som Edzilla nevner en smakssak, men min favoritt er å drikke Champagne fra et glass som er formet slik:
1582577627576.jpeg

Dagens vinkjøp:

Hirsch San Andreas Fault Pinot Noir 2016
Cavallotto Barolo Bricco Boschis 2015
Fontodi Chianti Classico 2016

Dagens kjøp: Rocca di Castagnoli Chiant Classico. Første gang jeg har kjøpt en halvflaske rødvin til annet enn å trekke kjøtt eller lage saus. Men dette Zalto-glasset kom i dag, og må prøves. Uten en debatt hjemme om å drikke en hel flaske vin på en tirsdag.
20F1D002-2D5D-4435-8148-2316CBF472B9.jpeg