Dagens vin

DSC_1423.JPG

• Liker
Reaksjoner: Ivar og sunshine
Fra dagets slipp? :)
Spent på å høre hvordan «nye» Nervi er. Synes prisstigningen er helt spinnvill i forhold til hva som finnes inne i flasken! Men moro å vite at den ene flasken jeg har fra Molsino plutselig har økt 3x i verdi!

Jeg er helt enig med deg. Pristigningen er helt spinnvild.
Denne her har steget med 8-10 X, men "I heard it through the grapevine " at det ikke er noe forskjell på den "nye" Nervi.

IMG_20190119_141836.jpg

Jeg har heldigvis ikke plass denne gangen, men venter heller på sommer slippet.

Bjørn Håvard Larsen vil bruke over 100.000 kroner på vin
Han er førstemann i køen for det eksklusive vinslippet i februar, og her skal han være i 16 døgn.
1548353675146-1696689391.png

• Liker
Reaksjoner: chrbir og eidehelg
Jeg har heldigvis ikke plass denne gangen, men venter heller på sommer slippet.

Bjørn Håvard Larsen vil bruke over 100.000 kroner på vin
Han er førstemann i køen for det eksklusive vinslippet i februar, og her skal han være i 16 døgn.
Vis vedlegg 130873
Dette må være en fin ide´ for Rolexforhandlere her i landet. Ser for meg lignende oppslag:
"XX vil bruke over 100.000 på klokke. Han er førstemann i køen for det eksklusive Rolex-slippet i februar, og her skal han være i 16 døgn."
Invistorer som måtte ligge ute for å spe på kontoen - det hadde vært artig. Å ligge i sovepose utenfor AD ville vært velfortjent tid i gapestokken til skrekk og advarsel for forbipasserende :D

Zalto er tingen :)
Har lenge vært trofast til Riedel. Men etter å ha drukket av Zalto så er det ingen vei tilbake. Favorittglassene er Universal og Brdx-glassene.
Kjøpes her: https://www.designforevig.no/vare-m...ulUpZaQ3x2lYg1Pj_wOfv4WPFsNTRrd4aAr0-EALw_wcB

Hvis man er vant til å holde i en Zalto stett blir det meste annet nedtur. Synes også Burgund glasset er verdt å nevne :) Krever dog enormt med skapplass da det er litt av et volum på dette glasset. Riedel Sommelier er vel en av få konkurrenter. Zalto har en fantastisk kvalitet i forhold til pris. Dessverre har prisen gått noe opp etter at det ble en norsk importør. Tidligere kunne de kjøpes direkte til en meget gunstig pris.

IMG_1248.jpg

En liten test av to ulike årganger. Begge verdt å teste. Kort oppsummert var 2009 en syrebombe uten like, mens 2012 hadde litt mere fylde og balanse. Begge meget bra, men 2012 var et lite hode foran i min bok. Mye bra fra Roederer i ulike årganger tilgjengelig på Vinmonopolet om dagen...

• Liker
Reaksjoner: Thore og Consigliere