Dagens vin

Gikk på en smell i går. Skulle finne en ekstra flaske til kveldskosen. Men uten briller og for høy styrepromille, poppet jeg ufrivillig en bedre brdx.
Sa ingenting til kona, foruten at det er en brdx fra 2010. Hun likte den veldig godt. Vanvittig stor nese. Klassisk brdx. Men med mye større volum og styrke.
I munnen var den elegant. Typisk røde modne bær, litt beltelær og noe tanniner. Elegante tanniner, men fortsatt livlige. Fyller munnen godt, og medium lang ettersmak. Tror den har godt av fem-ti år ekstra i kjelleren. Ingen verdens beste vin. 94 poeng er maks fra meg. Til prisen er den nok heller ikke noe supert kjøp. Men schmakte godt gjorde den.
Skål!
Vis vedlegg 127921 Vis vedlegg 127922

Ja, jeg må jo innrømme at det har smelt noen ganger her og @Edzilla.
Uansett styrepromille, var"Left and Right Banks" 2009/2010 rød, en veldig god årsgang.

Ble en flaske av denne i går.
Kirsebær og lær, en del tanniner, myk og fin alkohol.
Trengte helt klart en time eller to med luft og romtemp etter å ha kommet fra vinskapet.

DSC_0131.JPG

Veldig god, men om den er verdt pengene er jeg usikker på. Noe jeg dessverre tenker om mange viner nord av 300

Rubinrød med hint av lær og jordsmonn. Nokså lukket på lukt. Trenger nok dekantering. For de som kjenner Gary Vaynerchuck så mener han denne er slik Rioja smakte før i tiden, før the Oak-Monster inntok Riojaregionen og alle vinene begynte å smake vanilje.
80508FCA-4705-48D2-816D-60CE6719C9F6.jpeg

Retur til polet ;) Eller er den bare rett og slett så dårlig?

Har et par flasker til, så jeg får åpne disse og smake før jeg konkluderer.

Det sagt, når polets egne forståsegpåere opplyser at det er «bitter ettersmak» - så er det nok heller smaken min det er noe i veien med, og ikke vinen ;)

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Gikk på en smell i går. Skulle finne en ekstra flaske til kveldskosen. Men uten briller og for høy styrepromille, poppet jeg ufrivillig en bedre brdx.
Sa ingenting til kona, foruten at det er en brdx fra 2010. Hun likte den veldig godt. Vanvittig stor nese. Klassisk brdx. Men med mye større volum og styrke.
I munnen var den elegant. Typisk røde modne bær, litt beltelær og noe tanniner. Elegante tanniner, men fortsatt livlige. Fyller munnen godt, og medium lang ettersmak. Tror den har godt av fem-ti år ekstra i kjelleren. Ingen verdens beste vin. 94 poeng er maks fra meg. Til prisen er den nok heller ikke noe supert kjøp. Men schmakte godt gjorde den.
Skål!
Vis vedlegg 127921 Vis vedlegg 127922
Er det Zalto -vinglass? Er på jakt etter noe som er litt "strammere" i designet enn mine gamle Hadeland-glass

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
  • Liker
Reaksjoner: hanse