Hvilken tillit, @Edzilla!
Men jeg glemte å nevne at den tilhører basisutvalget, så den er hyllevare både i Moss og på Varnaveien.
PS
Husk å lade telefonen.
Redigert:
Men jeg glemte å nevne at den tillhører basisutvalget, så den er hyllevare både i Moss og på Varnaveien.
PS
Husk å lade telefonen.
Sikkert god den, @Tore, og jeg prøver den gjerne. Men til 380 kroner flaska er den nok på et helt annet nivå enn Izadi til 150 kroner, så den kan aldri bli noen daily drinker ...Angående Rioja... Smakte en av Muga Prado Eneaene i dag som jeg har hatt et par år i kjelleren. Den var nydelig etter 5-6 timer med luft. Ikke sikkert den trengte så mye, men fikk det i alle fall. Deilige munnfølelse med nok tanniner og syre. Ganske eiket denne også. God nå og blir nok bare bedre. Dette var 2005, på polet nå er det 2006. Den skal visst nok være bedre, så da er det bare å hamstre slik at den kan smakes årlig de neste 10 f. eks.
Sikkert god den, @Tore, og jeg prøver den gjerne. Men til 380 kroner flaska er den nok på et helt annet nivå enn Izadi til 150 kroner, så den kan aldri bli noen daily drinker ...
Da har du herved utfordret meg, enten det var meningen eller ikke, til en komparativ smaking mellom Izadi og Muga reserva i 2011-utgave, for å finne ut om jeg synes Muga er verdt de ekstra 60 kronene eller ikke ...Nei, enig i det, men en i året f.eks (fra samme årgang)Og så den vanlige Mugaen inn i mellom.
Så den første gang da jeg var hos Borgogno, som ligger smack i sentrum av Barolo (lands-)by for fem år siden, og fikk historien om at vinen ikke fikk hete barolo fordi den avviker fra reglene om hvordan en barolo skal lages, uten at jeg husker detaljene. De baroloene fra Borgogno jeg har smakt har vært litt skuffende; jeg erhindrer gjær, som er det verste jeg vet i en vin, nest etter kork. Ser at den har 87 poeng på Cellartracker. Jeg ville lagt den i kjelleren og glemt den noen år ...Har gått forbi denne "protestvinen" mange ganger på polet og lurt på hva det var, så nå rasket jeg med meg en. Kanskje 2012 er litt ungt for en Barolo, men må bare smake. Noen andre som kjenner til den?
![]()