Dagens vin

Kveldskos!

20121019_193114.jpg

Argongass er genialt. Det gjør deg i stand til å ha en vinmeny-tilnærming til hverdagsmat. Til og med boblis kan stå i ukevis om du gjør det riktig.

L1030109_zps4ab0a151.jpg

Genialt! Hvor kjøper du denne? Ebay ga meg ingen som sender til Norge..

Funker som bare det. Skal du bruke det på bobler må du helle av det du skal ha og gasse/korke ganske kjapt, ellers blir det litt tap.

Denne til middag i dag. Chardonnay fra Jura. Artig at produsenten heter Tissot :)

Smaksbombe! Farge som eplejuice. Klarer som vanlig ikke å spesifisere smaksinntrykk så bra. Mye frukt og syre, men på en annen måte enn jeg er vant med. God var den i alle fall.

050511_172858_PEEL_tUg8D8Zh.jpg

Redigert:
Tok siste slanten av ovennevnte i dag. Leste et sted at den skal dekanteres en dag i forveien. Høh? Tenkte en time måtte være mer enn nok. I dag var den helt klart bedre, I stand corrected. For en vin! Kan ikke skjønne annet enn at dette må være et knallkjøp. Bestillingsvare, men Thereses gt Oslo har noen inne. Løp og kjøp, men husk å dekantere dagen før ;)

Tok siste slanten av ovennevnte i dag. Leste et sted at den skal dekanteres en dag i forveien. Høh? Tenkte en time måtte være mer enn nok. I dag var den helt klart bedre, I stand corrected. For en vin! Kan ikke skjønne annet enn at dette må være et knallkjøp. Bestillingsvare, men Thereses gt Oslo har noen inne. Løp og kjøp, men husk å dekantere dagen før ;)

Nice! Har handlet noe Jura selv. Tenkte jeg skulle gi de noen år på baken.

Etter riving av et gammelt kjøkken og demontering av strøm, som ikke var koblet i fra, måtte denne til for å roe nervene etter en kraftig karamell.

Castell'in Villa Chianti Classico 2007
Dekanterte to timer på karaffel. Kraftig og god smak av kirsebær. Kan lett lagres noen år for å få en litt mer avrundet smak. Så på en blogg at den kunne minne om Sharp-drops, noe jeg aldri skulle lest, for nå er det det eneste assosiasjonen jeg får. :)

2008-årgangen er å finne i basisutvalget på polet:

Vinmonopolet *>**>*Rødvin*>*Over 200*>*Italia *>*Castell'in Villa Chianti Classico 2008

Photo%2031.10.12%2022%2021%2031.jpg

Denne tråden døde litt ut.

Det stoffet her altså. Helt fantastisk!

mas-amiel---millesime-1980_8432.jpg

(Sorry, gadd ikke å ta eget bilde, for salig av vinen :))