Mathfjeld gjør ting han ikke har gjort før del 2

Oooohh!

Nå nærmer det seg... :)

Tror jeg snakker for en samlet TS nå jeg sier at vi gleder oss til å se det ferdige resultatet...
 
Helt rått det her Mathfjeld! Si ifra når du vil ha verket til å gå nogenlunde presist da. Et lite tips, er uansett å la det gå ut nok kjetting før ankeret settes på balansen. Ellers blir det ugreit.
 
Ser bra ut dette, Mathfjeld. Kommer det noen skruer snart, så du kan få skrudd greiene sammen?
 
Alle dele er mottatt Krille. Forsmak på Instagram (mathfjeld)

Alle delene passer og klokken tikker, men når jeg tighter plexien treffer jeg viserne og klokken stopper. I morgen skal jeg derfor frese ut en liten lomme i plexiglasset. Jeg krysser fingerne og håper det er det siste jeg må maskinere på den!
 
Flott! Venter spent på det (helt) ferdige resultatet, krysser fingrene for at justeringen av plexiglasset er alt som trengs. :)
 
Morsomt å se resultatet i dagens klokke Mathfjeld! Var også artig å få prøve den på armen på siste NURK, virkelig imponerende hva du har gjort her. Tre tomler opp!
 
Morsomt å se resultatet i dagens klokke Mathfjeld! Var også artig å få prøve den på armen på siste NURK, virkelig imponerende hva du har gjort her. Tre tomler opp!

Litt skeptisk til den siste tommelen, men ellers takk jeg så mye :)
 
Sinnsykt bra Mathfjeld! Står respekt av å maskinene en klokke fra bunnen av, jeg er iallefall kjempeimponert.
 
Takk igjen for alle fine ord folkens! Klokken er nå "bruksferdig", hvilket resulerer i bilder i dagens klokke.

Jeg fikk løst problemet med at viseren subbet i plexiglasset ved å dreie inn et sylidrisk parti 0.3 mm inn i glasset fra baksiden. Dette ga akkurat nok plass til viserne uten at det synes når klokken er montert sammen.

94252FF9-8ED1-4DBC-8AE8-1D77DDF83DE4-5659-000005DC3E5D4A88.jpg


Jeg må avsluttningsvis takke for alle kommentarene og støtten. Jeg tuller ikke om jeg sier at jeg ikke tror jeg hadde gjennomført dette uten denne tråden. Jeg har flere "gode" ideer på lur, bla. hvordan jeg skal få den neste klokken vanntett. Gleder meg til neste gang :)

Mulig jeg har oversett en eller flere kommentarer i denne tråden, så bare å stille spørsmål om det skulle være noe!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Trifide og lommebok