Dagens vin

For lat til å hente telefonen fra lader så det blir ingen bilder. Google får være nok.

Dagens: https://www.vivino.com/US/en/domaine-lepovo-pinot-noir/w/4139183

Dette er helt klart en av mine favoritter! Svært spennende smaksbilde med en god combo av vanilje, litt tobakk, bær og noe krydder jeg ikke helt klarer å peke på.
Anbefaler å teste den til Maaruds cheese tortillachips :geek: Passer latterlig godt sammen!

Bestilles HER. Rett under 350,-
 
Kveldens to viner.

Leroux Aucey-Duresses. Meursault, but cheaper. Skyhøy qpr.
5637BB59-D885-4927-905B-5457B77A5961.jpeg



Stag’s Leap Artemis Cab. G63AMG. Mye av alt. Kjempegodt, men trenger tid.
9490F4D6-AFCC-4731-95CE-C4967AB46159.jpeg
 
Har noen av dere opplevd at vinskapet deres fryser inni? Jeg skulle plukke frem en flaske i går og fikk ikke ut skuffen. Trodde det var flaskene som var for trygt i hver skuff men ser nå at det er en svær isklump i skapet mitt. Skapet er under to år og har kun vert normalt oppbevaring i det.
 
Vi har et lite skap med plass til 16 flasker. Det frøs i den øvre/kaldeste delen så en av hyllene frøs fast selv om temperaturen sto på 10 grader. Kom noen fra leverandøren og byttet og flyttet termostaten.
 
Vi har et lite skap med plass til 16 flasker. Det frøs i den øvre/kaldeste delen så en av hyllene frøs fast selv om temperaturen sto på 10 grader. Kom noen fra leverandøren og byttet og flyttet termostaten.

Ah kjedlige greier. Uansett takk for svar!
 
Vi har ikke drukket for mye chenin blanc men vinen har mye god frisk frukt og en fin avslutning på nøttesmak. Tørr avslutning vil jeg si.
Takk!
Da anbefaler jeg en tur til Cape Town med noen besøk på vingårder i området. En tur du garantert ikke vil angre på!