Dagens vin

Enig i at det er en meget bra vin, men i grenseland av hva jeg vil kalle value...

Stiller meg bak at ABC er god produsent - men synes faktisk både Knox Alexander og Isabelle cuveene scorer bedre på qpr, til tross for enn drøy hundrelapp mer (i kjent TS-ånd…)… ABC eier Jim Clenden døde jo i 2021, så her er det vel bare å ‘invistere’

Drakk Ojai PN i går, litt i mangel på andre alternativer på Vinderen i går, men relativt ålreit vin i kategorien amerikansk PN sub-400! Trengte en time for å åpne seg opp, var lite struktur og litt mye bringebærsaft de første glassene… Tror denne kan bli en hit på varme sommerkvelder hvis man skal severe en større gruppe.

8CEE7A88-E044-492A-A3A7-FB7CF28770BB.jpeg
 
Diskusjon med gutta her nå. Ingen av oss klarer helt fatte hva som gjør Romanee Conti sine viner så eksepsjonelle. En ting er hype og eksklusivitet, men det er nå like fullt stort sett pinot noir… Hvor komplekst kan pinot bli? Noen her som har smakt, erfart og kan forklare oss?
 
Egenpleie etter middag og lekerom på McD med 2-åringen. Livets kontraster…Philippe Pacalet G-C 2014. Både vin og klokke er helt på par. God lørdag!

60CDF290-CF7D-4B0E-9C4F-088D9FF631B9.jpeg


Dagens fangst på polet forøvrig. Kjøpte en halvkasse av Russian River PN som jeg postet forrige uke, pluss litt annet snacks til påskemenyen.

B6EEE798-EF95-4963-9B73-EAAB50CF7768.jpeg
 
Redigert:
Kjøpte en 6-pack med 02 Spätlesen. Gleder meg til å smake!

I alle dager! Samme her! Kan for øvrig melde om at den viser tydelige modningstegn. Rund og fin - veldig gul i smaken. Aprikosfest. Jeg brukte Coravin for å smake på denne. Resten av flasken går med i løpet av påsken.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Golfballen