Dagens vin

Hvordan er pinot’en mot andre tilsvarende US PNs i samme prisklasse? Er det litt struktur eller blir det veldig saftig?
Veldig godt spørsmål! Lenge siden jeg har drukket standard sonoma PN fra Chanin, ABC etc. Ville ikke sagt at Bloodroot har sinnsykt mye struktur, mer en juicy kosevin som går til alt. Synes @Steiniz har et godt poeng ang bruksområdet :)
 
Kveldens til lammelår. Vi kjørte en søt åpning uten tilbehør. Prat og god vin er en forrett i seg selv.

Så en moden og «brun» rioja til lammet. Prøvesmakingen lover bra!
1CF71BEB-BE93-4CC1-BECD-A92DD8F27069.jpeg
21A36BED-24EC-472C-A2AD-BE703AE04474.jpeg
 
Liker den godt justert for prisen.
Personlig synes jeg enkelte pn fra Sonoma Coast kan få litt vel mye syre.
Tror The usual suspects som gir poeng i avisa setter mer pris på det enn meg selv.

Da jeg drakk bloodroot pn 2018 likte jeg den så godt at jeg kjøpte en kasse med 2019 i forrige uke. Har ikke smakt enda, men ser veldig fram til den.
Drister meg til å si at dette kan være det beste US Pinot-kjøpet per krone.

Blir drukket under matlaging og til grillmat på kjølige sommerkvelder:cool:

… «legg i handlekurv»

takk!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Golfballen og Steiniz
Jeg har aldri smakt denne Abtei 1937, heller ikke tidligere årganger, men har god erfaring med andre fra Krüger Rumpf. Jeg har heller ikke sett denne i 2020 årgang her i Norge enda men den var tilgjengelig som «ordervara» på systembolaget så jeg booket en 12 pack. Tipper denne trenger litt tid(?), men må teste en flaske til helgen. Noen som har tips til hva vi bør spise til? GG’n deres er smashing til svin, men er vi med denne kanskje over på fisk/ skalldyr?

211F466C-1B6A-4933-9618-9C6F2EC62141.jpeg
 
Plukket med meg 6fl av denne i dag forøvrig etter å ha blitt servert hos en nabo. Er et par flasker igjen på Aker Brygge, anbefaler å snappe dem opp ved første og beste anledning

B18D08DB-7F66-42E8-9F76-C4B268655C83.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og jonska