Dagens trening

Jeg var tidlig ute og fikk velge, så det ble etappe 4 - Mon Plaisir til enden av Fjellveien. Hjalp å være god kompis med lagleder som tildeler etappe:p
Hvilket firma løper du for?

Jeg løper for BDO men jeg blir (positivt) overrasket om du har hørt om oss :) Du da?

Hvis jeg får bestemme skal alle på laget vårt ha caps med snurrelys på toppen, for det å se de du skal veksle med er en utfordring... Stalltips :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg løper for BDO men jeg blir (positivt) overrasket om du har hørt om oss :) Du da?

Hvis jeg får bestemme skal alle på laget vårt ha caps med snurrelys på toppen, for det å se de du skal veksle med er en utfordring... Stalltips :D
BDO plar svogern min springe for... men han har flytta fra byen...
 
BDO plar svogern min springe for... men han har flytta fra byen...

Liten verden :) Hvis han har løpt for oss i løpet av de siste to årene så kan det vel bare være Ø (for å ikke henge han ut med navn). Han var vel gjerne den sprekeste av oss alle, så han er sårt savnet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Noen andre som er blitt tilgodesett med Store Besserud-etappen på Holmenkollstafetten og har noen gode tips til hvordan man bør trene litt målrettet i forkant? Har løpt en del motbakke tidligere, men dette med et tempo på sub 3 min/km i oppoverbakkene er nytt og spennende (for en enkel sjel med enormt konkurranseinstinkt)..
 
Noen andre som er blitt tilgodesett med Store Besserud-etappen på Holmenkollstafetten og har noen gode tips til hvordan man bør trene litt målrettet i forkant? Har løpt en del motbakke tidligere, men dette med et tempo på sub 3 min/km i oppoverbakkene er nytt og spennende (for en enkel sjel med enormt konkurranseinstinkt)..

Jeg er vokst opp på Besserud, og har gått, syklet og løpt strekningen tusenvis av ganger. I yngre dager løp jeg også etappen under stafetten flere ganger - den er knallhard :D

Utfordringen er at etappen ikke bare er "motbakke", men inneholder både slak og kraftig stigning, flater og faktisk også noen få meter "nedover".

Jeg tenker meget god grunntrening, og ikke for høyt tempo i starten. Den siste bakken fra Midtstuen opp til Besserud er verst - særlig etter hvileskjæret etter stigningen ved Svendstuen .....Har ellers hatt stor suksess med intervalltrening i trappene i Holmenkollbakken!
 
  • Liker
Reaksjoner: Lemen og Preacher
Flere som er aktive svømmere her inne?
Har tatt opp svømming etter at jeg har fått et dårlig kne av løping. Løping var noe jeg elsket å drive med i flere år. Men det endte dårlig for meg. Maks «blæsta» kne som aldri blir bra. Med helseforsikring gjennom jobben har jeg vært på flere utredninger og opptrening uten suksess. Så nå er jeg tilbake i bassenget. Svømte 50 lengder i går. Herlig trening som jeg gleder meg til å fortsette med.
 
Boksetrening #2 på kampsportseteret på onsdag. Sykt gøy! Har allerede motorsykkel så begynner å komme i mål med 40års-krisen :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg er vokst opp på Besserud, og har gått, syklet og løpt strekningen tusenvis av ganger. I yngre dager løp jeg også etappen under stafetten flere ganger - den er knallhard :D

Utfordringen er at etappen ikke bare er "motbakke", men inneholder både slak og kraftig stigning, flater og faktisk også noen få meter "nedover".

Jeg tenker meget god grunntrening, og ikke for høyt tempo i starten. Den siste bakken fra Midtstuen opp til Besserud er verst - særlig etter hvileskjæret etter stigningen ved Svendstuen .....Har ellers hatt stor suksess med intervalltrening i trappene i Holmenkollbakken!

Dette svaret gikk meg hus forbi, men tusen takk! Har vel innsett at det ikke blir noen rekorder denne gangen. Grunntreningen skal være tilstede, løper komfortabelt et halvmaraton etter jobb og tok noen tusen høydemeter og 150 kilometer i påsken, men ser at kroppen bare ikke vil øke tempoet til der det bør være :p Så vi krysser fingrene og satser på at det ikke blir et uverdig skue..
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Dagens tempoøkt på mølla, etterfulgt av 10 * 30 sekunders intervaller på 20km/t og en 30-minutters økt med yoga. Sistnevnte var utvilsomt det som var nærmest til å ta knekken på meg.
6D3CACDE-2874-4388-B7B3-6C293437651F.jpeg
 
41 minutter på milen er rimelig oppegående tid!
Har som mål å klokke inn på mindre enn 60min på milen i løpet av 2019, så har litt igjen før jeg er der:rolleyes:


Var det noen her inne som skal stille i BCM nå på lørdag? Være seg stafett eller andre distanser?

Takker! Det nærmer seg noe nå. 60 minutter på milen bør la seg gjøre det i løpet av året, tror følelsen vil være ganske så enorm når man ser det 50-tallet da :D

Dessverre ingen BCM på meg i år, men jeg har prøvd å få sjefen til å la meg reise ned neste år for å representere hovedkontoret når Bergens-avdelingen stiller lag :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Dagens tempoøkt på mølla, etterfulgt av 10 * 30 sekunders intervaller på 20km/t og en 30-minutters økt med yoga. Sistnevnte var utvilsomt det som var nærmest til å ta knekken på meg.
Vis vedlegg 144288
Frisk mølleøkt, det der!

Flere som skal løpe Sentrumsløpet i Oslo i helga? Har en drøm om sub-40 på mila, men PR på 41-tallet er nok mer realistisk. Starter uansett langt fremme, så hvis noen vil være hare, kanin eller annen gnager, si hei! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Lemen
Hva ble sluttiden?

1:42:28 løp vi på, ikke så misfornøyd med det. Men jeg løp 2.etappe ca 40 sekunder tregere enn i fjor, så jeg må skjerpe meg :eek:

Hvordan gikk det med dere? Du var ikke tilfeldigvis med et av lagene deres som hvilte ut på Bien Centro etterpå?