Dagens trening

93.8 i morges og 185cm i sokkelesten. Ned fra 103 rundt påsken i fjor
Det er godt jobbet!
Selv ligger jeg og vaker mellom 100 og 103 om dagen, og får ikke nåla til å bikke under tresifret. Må finne på noe lurt for å knekke den koden, helst innen kort tid, for BCM nærmer seg med stormskritt (26.april), og det hadde vært en fordel å bli kvitt så mange kilo som mulig innen det.

Det er godt jobbet!
Selv ligger jeg og vaker mellom 100 og 103 om dagen, og får ikke nåla til å bikke under tresifret. Må finne på noe lurt for å knekke den koden, helst innen kort tid, for BCM nærmer seg med stormskritt (26.april), og det hadde vært en fordel å bli kvitt så mange kilo som mulig innen det.
Der har jeg dessverre ikke veldig mange tips annet enn kutt ut alt av alkohol, snacks og godteri frem til løpet (hvis du fortærer slikt) Veldig kjedelig å ikke kose seg, men det er det som funker raskest for meg :cautious: Har dog vært storforbruker av snacks og godteri de siste par årene så der hadde jeg mye rom å gå på

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Der har jeg dessverre ikke veldig mange tips annet enn kutt ut alt av alkohol, snacks og godteri frem til løpet (hvis du fortærer slikt) Veldig kjedelig å ikke kose seg, men det er det som funker raskest for meg :cautious: Har dog vært storforbruker av snacks og godteri de siste par årene så der hadde jeg mye rom å gå på
Helt enig i at å kutte i alkohol, snacks og digg er det som funker best for å nå eller holde matchvekta; og også helt enig i at det er lettere sagt enn gjort, spesielt i et land der "kjøkkenet" består av sterkt øl, kvalitetssjokkis og frites, med eller uten blåskjell.

Fikk høre at jogging var en billig idrett uten for mye capex i utstyr. Ikke helt på supersko-kjøret enda, men fornøyd med skoparken.
IMG_9335.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Heftos og Preacher
En ordentlig kvalitetsøkt imellom souvlaki og bamseklubb.

3x6min @ 4:50 pace med 90sek aktiv pause så 2x3 min @ 4:45 pace med 60 sek aktiv pause. 12 min opp og 14 min ned.
IMG_9657.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
European Running Championships 10k gjennomført på respektable 40:59, i en brutal løype som gikk like mye opp og ned som humøret. Startet friskt, men en kneik etter 2,5-3,5 km sendte meg rett i kjelleren, og etter det var det vanskelig å holde fart under 4:00/km. Ikke pers, men fornøyd med at en nesten 52 år gammel skrott kan karre seg gjennom en mil i brukbar fart uansett. Det ene sekundet var verdt spurten!

8x2min (4:55 pace og 1.5-2% stigning) på terskelpuls i dag tidlig. Helt dust varmt inne på hotelgym’en så rimelig seigt. Øl og god mat hver dag i en uke nå, ikke veldig optimal oppladning til neste lørdag, men fortsatt optimistisk ifht målet om sub 50 :)
IMG_9789.jpeg

• Liker
Reaksjoner: frj og Preacher
Sonens løpere, som fortrinnsvis løper langt og uten musikk: Ville dere løpt med musikk på raceday for å ha noe å pushe til når det butter imot (21,1km, det er uungåelig..), eller satse på at jeg er hard nok i nøtta til å pushe når det trengs og enn hvor lenge det er nødvendig?
Edit: Jeg har Shokz headset, så omgivelser er ivaretatt.