- Medlem
- 26. april 2011
Bruker også Bondi 8, men er fornøyd. Kan dessverre ikke bidra med en anbefaling på ditt spørsmål, men et generelt begynnertips til alle plutselige løpeglade her: Varier. Bruk flere (to?) par sko. Hindrer lik belastning i beina og reduserer vondt-/skaderisiko.En som har funnet løpegleden her ogSist jeg løp 10km fra på rekrutten for 15 år siden. Har nå løpt 2-3 ganger i uken siden starten av juni og lengste løp hittil er 9km på 59 min forrige uke. Har økt distansen sakte men sikkert fra første tur på 4km. Målet er sentrumsløpet i April 25 på 50-55 min.
Typisk treningsuke ser slik ut:
Mandag: 60 min rolig tur (8-9km de siste 3 ukene). Målet er å øke denne i takt med forbedring av form.
Tirs/ons: styrketrening med fokus på ben og balanse
Tors: 5km hvor tempo bestemmes av dagsform
Lør: Intervaller
Ser at jeg burde få til 1 styrkeøkt til i uken, men sliter med å finne tid mtp jobb og 2 barn under 4.
I følge apple watchen har jeg cadence på mellom 155-158, noe jeg har forstått er veldig uøkonomisk og øker risk for skade (?). Har meldt meg på teknikkurs his Löplabbet for å få litt hjelp på den fronten.
Ellers gleder jeg meg til å bli litt lettere (p.t 185cm og 98kg) i håp om å avlaste knærne
Noen som har erfaring med godt dempede sko til rolige langturer med litt bred passform? Har et par nyanskaffede Bondi 8 til det formålet men etter gårsdagens 8km tur merker jeg at passformen er smal og ikke veldig komfortabel..
Veldig happy med mine On, som supplement til div Hoka. Utrolig mye morsommere å løpe med enn Bondi, men Bondi er overlegen hvis jeg roter meg ut på 10km asfalt.
Musikk: aldri til løping. Ødelegger en av de viktigste gledene jeg får av løping, nemlig stillhet, refleksjon og nuet. Hender jeg hører på podkast.