Dagens trening

Løfter denne tråden, selv om jeg er forrige poster også.

Løp Nordmarka Halvmaraton idag, går i Krokskog området, overfor Tyrifjorden. Perfekt dag for løping, åpnet litt for ivrig, ble en skikkelig moral test de siste 5/6 km. Håper jeg har lært til neste gang og åpner litt mer disiplinert. Ble 1:56 i hard løype, er ok i min tilstand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Bump!
Etter å ha parkert basketkarrieren ettertrykkelig i vår, har jeg så smått tatt opp igjen jogging/løping. I kveld kjørte jeg 1000meter på mølle og noterer med tilfredshet at jeg kan kjøre 1,5 km/t høyere hastighet enn for 7 uker siden, og jeg blir også mindre sliten. Trening virker, fortsatt. Ælska da. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Newbie
Trappeløp med 15kg i sekken andre dagen på rad (vondt i går, vondere i dag).. Målet for de neste 8 ukene er å parkere jobbens ”Birken Zombier” opp Stoltzen en gang for alle. Som ekstra motivasjon har jeg også innført forbud mot å kjøpe ny klokke eller drikke vin før jeg noterer jobbens beste tid opp..
 
Kosetur på sykkel / 25km på solfylte Jærveier. Herlig å nyte de siste rest av sommer, og man må trene innendørs.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg spilte squash høsten 2012. Etter det har jeg vel knapt hatt puls over 150, unntatt i sinne over umulige småbarn. Så formen er mildt sagt horribel. Men bestemte meg for å begynne å jogge igjen, og har nå hatt seks løpeturer på snart to uker. Siste tur var 4km med kontinuerlig jogg. Absolutt ikke noe tempo å snakke om, det er så vidt beina går, og pulsen skyter i været bare jeg går ut døra. Snittfart 10km/t, snittpuls 169. Herregud... Men i gang i alle fall. :)
 
Jeg spilte squash høsten 2012. Etter det har jeg vel knapt hatt puls over 150, unntatt i sinne over umulige småbarn. Så formen er mildt sagt horribel. Men bestemte meg for å begynne å jogge igjen, og har nå hatt seks løpeturer på snart to uker. Siste tur var 4km med kontinuerlig jogg. Absolutt ikke noe tempo å snakke om, det er så vidt beina går, og pulsen skyter i været bare jeg går ut døra. Snittfart 10km/t, snittpuls 169. Herregud... Men i gang i alle fall. :)
Spilte du squash med @Klokklokk i militsen? Han er jo Ikkje så god liksom:p
 
Nei fikk nok trening av å bære vann og bensin rundt omkring i skogen, dra kanoer fulle av vått utstyr over snøen og padle patruljebåter med for få årer. Det var mye dritt, men lite squash. :p
Hører ut som dere hadde en litt annen tjeneste enn underteikna.
Eg vart sinnsjukt god på Playstation.
 
Riktignok ikke dagens trening, men er såpass traumatisert av mandagens trening at det har tatt tid å rapportere. Debuterte på Elixias "Power Pilates"-time som eneste mann blant 35 damer. De: Myke som fløyelskatter. Jeg: En litt støl utgave av Skeletor. Samtidig skrangler jeg verre enn det dårligste alternative orkesteret på verdens mest obskure jazzfestival, mens den øvrige delen av salen var helt lydløs. Men kommer jeg tilbake? Definitivt!
 
  • Liker
Reaksjoner: reim og adamskater
Riktignok ikke dagens trening, men er såpass traumatisert av mandagens trening at det har tatt tid å rapportere. Debuterte på Elixias "Power Pilates"-time som eneste mann blant 35 damer. De: Myke som fløyelskatter. Jeg: En litt støl utgave av Skeletor. Samtidig skrangler jeg verre enn det dårligste alternative orkesteret på verdens mest obskure jazzfestival, mens den øvrige delen av salen var helt lydløs. Men kommer jeg tilbake? Definitivt!
Ble vel tid til en del "spotting" også, da? ;)
 
Skal få snikt meg opp på gymmen for en roøkt senere i dag.
 
Vekter i går; største begivenhet 5x5 på 77.5kg i benken og toppsett med 5 reps på 130kg i knebøy. Jobber meg inn mot konkurranse på jobben i mars. Har ambisjoner om å komme opp mot 500kg sammenlagt.
 
Mye ufrivillig trening på grensa, @Hansur ! Men vi hadde vel ikkje vondt av det :) Nett spelt innebandy, kjekt! Må få til ein runde squash ein dag @Oddemann.
Det var kanskje ikke frivillig, og ikke var det bare gøy heller. Men bedre enn å bruke et helt år på playstation. Burde bare ikke latt kroppen forfalle så fælt i ettertid. :p