Dagens sko!

@stefanravnanger akkurat oppdaget hva du "holder på med". Jeg er ikke noe eksklusivt skomenneske selv men jeg har stor respekt for alle som prøver å gjøre noe skikkelig. Utrolig kult det du driver med!
Tusen takk!
Har jobbet med sko med sko og min egen interesse siden 2013. Nå forsøker jeg så godt som mulig å ha tid til det ved siden av jobb.
Og det trenger ikke å være så fryktelig eksklusivt - bare ordentlig :cool:
 
Dukket opp en Gatsby-fest her, og siden jeg alltid har ønsket meg two tone brogues, passer det fint. MEN; hvem lager og selger dette nå? Crockett & Jones hadde noen fine, men det var i 2017…. Hjelp mottas med takk. :)
 
Dukket opp en Gatsby-fest her, og siden jeg alltid har ønsket meg two tone brogues, passer det fint. MEN; hvem lager og selger dette nå? Crockett & Jones hadde noen fine, men det var i 2017…. Hjelp mottas med takk. :)
Edward Green pleier å ha noe på lur. Hvilken størrelse?
 
Dukket opp en Gatsby-fest her, og siden jeg alltid har ønsket meg two tone brogues, passer det fint. MEN; hvem lager og selger dette nå? Crockett & Jones hadde noen fine, men det var i 2017…. Hjelp mottas med takk. :)

Finner ikke noe på Tricker's sine nettsider, men synes jeg husker å ha sett noe sånt i butikkvinduet deres i London for et par uker siden.

Ellers kan du gå for en variant fra Barker?
https://eu.barkershoes.com/products/valiant-multi-ebony-green-blue-hand-painted

Edit. Der var det noe fra Herring shoes også ja.
https://www.herringshoes.co.uk/mens-two-tone-shoes
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Maiden voyage - en happening som skjer litt for ofte når man jobber med det.o_O
F3A9EB56-7E6A-4AC7-B3E4-B62446652598.jpeg
 
Dukket opp en Gatsby-fest her, og siden jeg alltid har ønsket meg two tone brogues, passer det fint. MEN; hvem lager og selger dette nå? Crockett & Jones hadde noen fine, men det var i 2017…. Hjelp mottas med takk. :)
1656620725129.png

Jeg har lenge lett etter en unnskylding til å kjøpe disse, men og har jo en :)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
:cool:

Godt poeng. Planlegge garderoben med gode kjøp er veien å gå. Men når man har fått en god base er det kult å leke litt :mrgreen:

Det var jo det då. For dei med en føtter skjemmet av lengre tid i skisko og støvler , som i tillegg er både breie og høye så blir det nok uansett mangen bomkjøp . skulle berre ønske dei kunne ha produsert sko i ekstra bredde uten å gå på bekostning av høyden også så hadde det jo vært litt lettere . Eg spurte en fra Alfa en gang kor mykje dei skulle ha for å lage en sko etter min fot .. han meinte det komt til å bli alt for dyrt . Eg er ikkje helt så sikker på det . :)
 
Det var jo det då. For dei med en føtter skjemmet av lengre tid i skisko og støvler , som i tillegg er både breie og høye så blir det nok uansett mangen bomkjøp . skulle berre ønske dei kunne ha produsert sko i ekstra bredde uten å gå på bekostning av høyden også så hadde det jo vært litt lettere . Eg spurte en fra Alfa en gang kor mykje dei skulle ha for å lage en sko etter min fot .. han meinte det komt til å bli alt for dyrt . Eg er ikkje helt så sikker på det . :)

Når du nevner høye, tenker du da på høy vrist?
Jeg sliter med det. Løsningen min er loafers :mrgreen:
 
Når du nevner høye, tenker du da på høy vrist?
Jeg sliter med det. Løsningen min er loafers :mrgreen:

Ja høy vrist .

Men det er vel kombinasjonen med bredden og nokre føtter som liker skikkelige såler som er utfordringene når det gjelder feks boots. Finsko og slikt går greier då en aldri egentlig går langt i dei eller bruker dei spesielt lenge.

Loafers er jo konge , men ikkje alltid like praktisk og nå har eg fått meg en ny favoritt sneaker fra Cole haan som passer meget bra .
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Det var jo det då. For dei med en føtter skjemmet av lengre tid i skisko og støvler , som i tillegg er både breie og høye så blir det nok uansett mangen bomkjøp . skulle berre ønske dei kunne ha produsert sko i ekstra bredde uten å gå på bekostning av høyden også så hadde det jo vært litt lettere . Eg spurte en fra Alfa en gang kor mykje dei skulle ha for å lage en sko etter min fot .. han meinte det komt til å bli alt for dyrt . Eg er ikkje helt så sikker på det . :)
Enkelte leverandører har stort utvalg av former og vidder. For de absolutt fleste handler det om å få god hjelp til å finne riktig størrelse, og ikke bare få solgt de som finnes på lager. Jeg nekter å tro at det ikke er mulig å finne noe som passer godt ;)

Loafere er for øvrig de vanskeligste skoene å finne riktig størrelse til. For mye volum i foten blir trangt for vrist. For lite/lav vrist gjør det vanskelig å få de til å sitte. Prøvde nylig 11E, 11.5D og 12C før vi fant riktig størrelse for en kunde av meg. Alden har mye!