Dagens sko!

Enkelte leverandører har stort utvalg av former og vidder. For de absolutt fleste handler det om å få god hjelp til å finne riktig størrelse, og ikke bare få solgt de som finnes på lager. Jeg nekter å tro at det ikke er mulig å finne noe som passer godt ;)

Loafere er for øvrig de vanskeligste skoene å finne riktig størrelse til. For mye volum i foten blir trangt for vrist. For lite/lav vrist gjør det vanskelig å få de til å sitte. Prøvde nylig 11E, 11.5D og 12C før vi fant riktig størrelse for en kunde av meg. Alden har mye!

Burde vel ta deg på ordet . Trenger jo boots til vintern :)
 
5ADB85A5-0C61-43A4-BC9E-18ECF041F2BA.jpeg
 
Disse bildene av loafers, lange sokker og opptrekkede buksebein, gjør at jeg plutselig lurer på om hovedvekten TS-medlemmene er überhippe 20-åringer med en ny startup på gang, eller herremenn med stødig arbeid.
Haha:LOL: Nå er det lenge siden jeg postet et loaferbilde med oppbrettet bukse og kan bare svare for meg selv. Men jeg er langt fra überhipp, er nesten det dobbelte av en 20-åring og har overhodet ikke noe startup pågang. Ganske så A4 så faller nok i kategorien herremann med stødig arbeid ja:cool:
 
Er ikke knestrømper til dress (nesten) obligatorisk? Jeg føler meg ikke som noen gubbe:cautious:
Jo jeg mener jo det! Og jeg føler meg heller ikke som noen gubbe. Jeg mener også at bruker man sokker til bukse så bør de være lange nok. «Glippen» dvs bar hud mellom sokk og bukseben ser jeg altfor ofte:oops: Hårete mannebein som åpenbarer seg mellom sokker og bukse, ja det ser rett og slett ikke bra ut. Det er vel heller regelen enn unntaket dessverre… Men nå jobber jeg i en bransje hvor dress, «pene» klær/sko ikke er topp prioritet:cautious:
 
Tja, kjører jeg mørk dress, så kjører jeg høye strømper. Tidvis i lekne farger, om ikke settingen er for formell eller dyster. Loafers liker jeg barbent, eller med sånne latterlig små strømper som bare dekker fotblad og tær. Jålebukk? Tja. Får tåle det.
 
Tja, kjører jeg mørk dress, så kjører jeg høye strømper. Tidvis i lekne farger, om ikke settingen er for formell eller dyster. Loafers liker jeg barbent, eller med sånne latterlig små strømper som bare dekker fotblad og tær. Jålebukk? Tja. Får tåle det.
Enig, men går (tilnærmet) aldri med loafers til dress, det måtte i så fall være en lindress på sommeren.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Fra spøk til alvor så må er jeg litt misunnelig på dere som forstår dere på mote og stil. Jeg er helt blanko på sånt. Kult å være stilsikker, men konservativt og klassisk er nå penest i mine øyne.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Thorvald