Dagens sko!

Godt at du har sett «lyset» :)
Har aldri eid et par Ecco i voksen alder, så merket kan jeg for så vidt ikke uttale meg om. Men at Barker, Loake, Carmina, Meermin mm. er et bedre valg i den prisklassen tørr jeg vedde noen kroner på. Jeg har i alle fall ikke noe å utsette på kvaliteten av overnevnte.

Tar du steget opp bør du vurdere C&J.
Å helv... der var det mye snacks også.. Takk for tips :)
 
Adidas Gazelle på søndagstur..

F35C82A2-3F3A-4C79-809A-99E46D5F5801.jpeg
 
Er det virkelig store forskjeller mellom C&J og Edward Green? Det er et ganske stort hopp i pris og er ikke overbevist at det er mange oppgradering som følger.
Det er en relativt stor forskjell, ja. Spesielt hælkappe av lær er viktig. Den tilpasser seg på en helt annen måte til foten. Ellers bruker de litt bedre skinn som holder seg bedre med årene, og ellers bedre materialer. Bedre finish. Så synes jeg utseendet også er flottere, men det er subjektivt.

Om det er verdt det får nesten være opp til hver enkelt. For meg er det det.
 
Min chukka boots synger på siste verset.
Ønsker brunt semsket skinn.
Noen anbefalinger?
Kjøper gjerne på nett da mine er mal for all verdens skoprodusenter og passer alt
Jeg har et par redwings. Noen av dem har Comfort såle/naturgummisåle.De finnes såvidt jeg husker som chukka, men de jeg har er derby.
Sinnsykt behagelige, opprinnelig kjøpt for dager på harde messegulv, men nå bruker jeg stort sett ikke de andre i hverdagen.
 
:)

det finnes en utmerket tråd her:

 
Nice @Entropy . De var jeg ikke klar over. Har et par andre Red Wings Classic Moc som jeg er sykt fornøyd med.
Tror jammen med jeg skal ta å gå for de der ja.
Som @UJU skriver så kan det å gå inn Red Wings være litt av en jobb, men så blir det jaggu bra til slutt.

Om det ikke må være semsket, kan jeg gå god for disse, Work chukka fra nevnte Red Wing.
 

Vedlegg

  • chukka.jpg
    chukka.jpg
    101,7 KB · Visninger: 0
Til den prisen kan du få deg et par Carlos Santos.
Skikkelig godt håndtverk og kvalitetsmaterialer med randsydde såler.
https://www.thenobleshoe.com/collec...carlos-santos-double-monk-straps-in-wine-calf

Photo_2019-10-11_15_20_36_413x@3x.progressive.jpg


Ecco får liksom ikke opp pulsen noe særlig for å si det mildt.
Ecco får skrotum til å krympe! Da kan jeg like gjerne kjøpe skoene mine på Enklere Liv butikken.

Magnanni Monkstraps som du kjøper hos Follestad er 95% like som Carlos Santos. (-10% på nettkjøp ser jeg)
Har slått et slag for dem før da jeg har hatt mine i 5-6 år og de er still going strong (pun intended). Ekstremt slitesterke, godt håndtverk og tar til seg skopleie slik de skal.

PS - om du vil kjøpe Magnanni så gå ned en størrelse!

https://www.follestad.no/produkt/arcade-caoba-brun/
Magnanni-Herre-Sko-Arcade-Caoba-Brun-1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommytott og UJU
Har to par Magnanni monkstraps, blant annet de som er avbildet i posten over. Anbefales, selv om de er et helvete å gå inn. Enig med @KAB - mye "bang for the buck", kvaliteten er meget bra.

Mine to par er ca. 1/2-størrelse mindre enn jeg pleier å bruke.
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB