Dagens klokke

bilde-15.jpg

5517 :D
 
Hvis jeg en gang skulle falle for min stadig tilbakevennende ide om å kun ha to klokker, tror jeg en milsub hadde vært den ene, Frodo. Fine saker! Jeg skulle vel alltids klart å finne en Lange som kunne fylle den dressur-oppgaven ...
 
Fantastisk milsub Frodo!
Jeg for min del skjønner ikke hvordan dere med mange klokker klarer å bestemme dere for hvilken dere skal velge hver dag. Jeg har to klokker, Eterna KonTiki Four-Hands og Seiko Orange Monster, og sliter med å velge mellom de :roll:
 
Den Tag Heuer klokken er utrolig stilig ClausT. Har du sett den med blå skive og bezel? Skulle så gjerne hatt den modellen i blå, en av mine favoritter for tiden 8)
 
topale skrev:
Fantastisk milsub Frodo!
Jeg for min del skjønner ikke hvordan dere med mange klokker klarer å bestemme dere for hvilken dere skal velge hver dag. Jeg har to klokker, Eterna KonTiki Four-Hands og Seiko Orange Monster, og sliter med å velge mellom de :roll:
Valget er like enkelt som det er vanskelig, topale; kjøp begge. Det er derfor de blir mange. :mrgreen:
Jeg elsker milsuben. Den er den ene jeg ville hatt om jeg kvittet meg med de andre. 8)
 
Anders skrev:
Hvis jeg en gang skulle falle for min stadig tilbakevennende ide om å kun ha to klokker, tror jeg en milsub hadde vært den ene, Frodo. Fine saker! Jeg skulle vel alltids klart å finne en Lange som kunne fylle den dressur-oppgaven ...
For meg er milsuben "the one". Min nr 2 er Jaeger LeCoultre Master Compressor. Perfekt combo. 8)
 
ClausT (DK) skrev:
Nej, jeg har aldrig set andre end min egen. Den ser også godt ud i hvid...

Ureinatur069.jpg
ClausT: du er usedvanlig dyktig med kameraet! Og urene er meget flotte! :D
 
Re: Ny Orient

norseman skrev:
Denne kom i posten i dag og har prydet armen min i ettermiddag ;)

DSC_4029kopi.jpg
Dritlekker! Kan jeg spørre hva du ga for den og hvor du bestilte den? :D
 
Jeg kjøpte den av Katsu : http://www.higuchi-inc.com/index-e.html
Jeg fant den imidlertid på en annen nettbutikk, men kjøpte av Katsu. Han kan skaffe mye mer
enn det du finner på sida hans, det er bare å sende han en epost og spørre.
Jeg betalte 39800 Yen, ca 2500 kr.
Ville ha noe annet enn dykkerur som en avveksling. Har sett på noen tilsvarende
Seiko, men de er i minste laget for meg. Denne er 39mm.
Her har du et par bilder til:

DSC_4032kopi.jpg


DSC_4035kopi.jpg


DSC_4039kopi.jpg
 
norseman skrev:
Jeg kjøpte den av Katsu : http://www.higuchi-inc.com/index-e.html
Jeg fant den imidlertid på en annen nettbutikk, men kjøpte av Katsu. Han kan skaffe mye mer
enn det du finner på sida hans, det er bare å sende han en epost og spørre.
Jeg betalte 39800 Yen, ca 2500 kr.
Ville ha noe som annet en dykkerur som en avveksling. Har sett på noen tilsvarende
Seiko, men de er i minste laget for meg. Denne er 39mm.
Her har du et par bilder til:

DSC_4032kopi.jpg


DSC_4035kopi.jpg


DSC_4039kopi.jpg

Et nydelig ur norseman :D
Det ser ut som kvalitet og finish er på topp også :)
Grattis :D
 
Flot ur !

Sjovt låsepin system - ligner næsten fjedre ? Er de lettere at arbejde med end med "stive rør" ?
 
Joepete skrev:
Flot ur !

Sjovt låsepin system - ligner næsten fjedre ? Er de lettere at arbejde med end med "stive rør" ?

Ja, det er små fjærer. Det var meget enkelt å fjerne låsepinnene og forkorte lenken med "verktøyet" som fulgte med.