Dagens klokke

Til Bullit :

Fantastiske bilder! Blir ikke særlig bedre enn det. Jeg fikk lyst på 14060m av å se bildene - flaks at jeg har den :mrgreen:

sebbi skrev:
På tide å bidra litt igjen... BP på "Gunny" reim.

IMG_1195-1.jpg

Fantastisk klokke du har, sebbi :mrgreen:

Har funnet fram denne godbiten :D :D :D :D

Heuer flyback chrono, Valjoux caliber 230. Brukt i det norske Luftforsvaret på 70-tallet, trolig av en F-104 Starfighter pilot ved skvadronen i Bodø. En artig historie bak akkurat dette uret, les mer her på Tidssonen eller på The Military Watch Resource.

Dette er en bra artikkel om de ulike utgavene av denne militære kronografen (og mitt ur er med :mrgreen:) :
A pictoral review of the Heuer Bundeswehr chronograph and it's many dial variations

3873957230_938ebee5ca.jpg

Får vel lov til å snike med at tidligere bilde av baksiden ...

Klokkebilder123.jpg

Re: Dagens klokke - og YES jeg er ren vintage mand

Hmm - jeg synes jeg lagde billede af det ur jeg har på pt i lørdags - men ikke om jeg kan finde det, så jeg prøver bare igen

Det er for lille - 34 mm så det tilbringer megen tid i en box med ure jeg ikke bruger, men faktisk er det ret godt - så det har fået chancen en uge nu

Kassen er som Benrus ofte er det - godt lavet, unishell, open thru crystal - let art deco insirerede horn og meget art-deco inspirerede markeringer - specielle sifre - og flot tritium farve i viserne

to billeder fordi det er svært at fange den kulsorte blanke skive
IMG_0045.jpg

IMG_0048.jpg

vh

Litt av et ur Erik N. Så maskulin at selv kanonkuler hadde prellet av, det ser ihvertfall slik ut :mrgreen: