Dagens klokke

Jeg er idag blevet præsenteret for en helt ny urverden, efter at have lånt denneher:

iwc1.jpg


iwc2.jpg
 
norseman skrev:

Var det her du kjøpte din? Ser at beskrivelsen ikke er helt korrekt. her står det at klokka tåler 100m.
En riktig flott klokke. Har desverre ingen seikoer, men hvis de er så gode som alle påstår, så bør jeg vel gjerne prøve en.
Her er en med lenke også:
http://www.creationwatches.com/products ... -1736.html

Takker for informasjonen :D Dette var en klokke som falt i smak ved første øyekast. Wristsot? :mrgreen:
 
Ikke for at ødelægge festen - jeg er jo selv rigtig glad for Seiko - men når de lægger sig meget kraftigt op ad andre producenters design, så står jeg lidt af ... :oops: Den viste Seikos skivelayout minder ALT for meget om denne:

http://www.sinn.de/sinn.php4?Modell=47

Der er ikke noget galt med skiven, den er da super fed, men ligefrem at "nappe" den fra en anden producent, dét synes jeg at Seiko burde holde sig for gode til ... :?

Norseman, jeg beklager, mit indlæg skal ikke tage din glæde fra at kunne lide uret, det er vigtigt for mig at sige ! Jeg håber dog, at det er ok, at jeg kommer med en ærlig og subjektiv holdning - også selv om den drejer lidt i en negativ retning ...

Btw, så står Sawtooth remmen godt til uret ! Er den "standard", eller har du selv købt den til uret ?
 
Urskiven med disse arabertall er tydelig lik som på Sinn du viser til, om dette er bevisst vet naturligvis ikke jeg. Nå er det
ikke noe nytt at produsenter påvirkes av hverandres design. Jeg synes det er mange klokker som ligner på hverandre, også blant
de dyre merkene.
Joepete, du behøver ikke beklage innlegget ditt, ærlige meninger må det være plass til i et diskusjonsforum ;)
Sawtooth remmen er den som fulgte med uret, kan også leveres med stållenk.
 
Norseman, du har da helt ret i, at mange producenter lader sig inspirere af hinanden. Desuden, kan jeg så sige til "mit brokkende alter ego", at så skal man se på helheden, frem for at drage en enkelt ting ud af kontekst - som jeg gjorde det med skiven.

Jeg bruger selv Sawtooth gummirem til nogle af mine Seiko divere. I starten, der syntes jeg, at remmen var stiv og ubehagelig. Så kogte jeg den sammenfoldet i et te-krus, og nu er den bøjet, blød og dejlig at bære :)

Red.jpg
 
Takk til Frik og Bullit deilig å bli gjenforent med eksen :mrgreen:

Ja.. dette var surt :cry: Men det er ikke så mye annet å si enn at Rosenborg er sykt bra i år.. slik Stabæk var i fjor.
 
shamal skrev:
Sweet GMT det der!
En gammel Breitling på armen i dag; med kanskje en av de nydeligste skivene jeg noensinne har sett.

Takk, takk :) Har du nærbilde av skiven?
 
Anders skrev:
shamal skrev:
Sweet GMT det der!
En gammel Breitling på armen i dag; med kanskje en av de nydeligste skivene jeg noensinne har sett.

Takk, takk :) Har du nærbilde av skiven?

Må innrømme at jeg eren særs dårlig fotograf, og bildet ble tatt med mobilkameraet. Dessverre fokuserer det på alt annet ennn hva jeg ønsker... Nedenfor er et bilde som synliggjør litt av strukturen i pie-pan skiven (som forøvrig er mørkebrun). Det ser helt klart 1000 ganer fetere ut "live"! Disse bildene er tatt av vedkommende jeg kjøpte av i sin tid.

10716_155731075732_663175732_4026660_7716920_n.jpg


10716_155731990732_663175732_4026670_930455_n.jpg


10716_155731985732_663175732_4026669_7665100_n.jpg
 
Det var en nydelig klokke!

Hva skjedde egentlig med Breitlings eminente designere? Ble alle sagt opp en gang på 70-tallet? Beklager om jeg tråkker noen på tærne, men jeg synes det er mye bling-bling og rot på moderne Breitlinger.

Men de er knakende gode markedsførere.