Dagens klokke

75c07-seadweller.jpeg


Frokost på Garderemoen i dag!
Sitter i møte og closer deal...

Seadwelleren er en god støtte!
 
22092009326.jpg

Svær vintage Seiko 6138 i dag. Er ute etter info om denne, noen som har noe? Joepete?
 
Krille, det ser ud til at være en lækker 6138-0030, som du har fået fat i :D Hvis du mailer mig nogle skarpe fotos af front og bagkasse, så kan jeg måske sige lidt mere om uret. Der er lavet et utal af 6138 chrono varianter. Denneher, hører til Seiko´s "5" serie, og er dermed en "SpeedTimer". Som sidebemærkning kan nævnes, at "5" serien har fået sit navn fra disse fem egenskaber, som seriens ure fra begyndelsen til idag har holdt fast i:

Tid
Dag
Dato
Vandtæt
Stødsikkert

Jeg ved ikke så meget om vintage Seiko, men med lidt billeder vil jeg meget gerne dykke lidt ned i tingene :)
 
Dette er min første Anonimo, tombs. Så snart man får uret i hånden, så kan man mærke at det er godt håndværk. Siderne på urkassen er satinerede, overdelen spiller imellem blankt stål og satineret stål og bagkassen har en smuk rundslebet finish i to forskellige grader af blankt stål. Uret er super let at aflæse og så har det en god wrist presence.

MilleSatin.jpg


MilleBag.jpg
 
Takk for opplysningene Joepete :) Ja uret er jo designet og produsert på Panerai`s fabrikk i Italia som ble overtatt av deres medarbeidere som ikke ville bli med til sveits.
Maskinene er de som tidligerer ble brukt i produksjon av panerai :mrgreen:
Anonimo står på lista :mrgreen:
 
Hei dere!

Skal si det var noen spennende ur her i dag!
Iwc er en tidløs klassiker!
Joepete; Anonimoen er virkelig spennende! Har absolutt lyst på en.
Hvilken forhandler ville du anbefale?

Rolex Milsub på meg i dag:

f240b-klokker009.jpeg
 
Frodo skrev:
Rolex Milsub på meg i dag:

:eek: :D

Jeg er fra meg av begeistring, Frodo! Virkelig et fantastisk stykke historie! Og hvilken tilstand! :D

Du må fortelle om hvordan du gikk fram for å skaffe deg denne, gjerne i en egen tråd. Bruk mange ord og store bilder :mrgreen:
 
Og jeg digger både Stians Portuguese og Joepetes Anonimo! Elegant vs barsk, det er mye fint å se her om dagen!

Men den Milsuben :eek: Jeg må tilbake til tråden bare for å gråte litt over at den ikke er min :D
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger for Milsuben.
Skal lage en egen tråd på den på Rolexsiden. Min favoritt av alle.

Super misunnelig på Jlc memovoxen din, Hopalong :D
Er konstant på utkikk etter lignende. Har sett noen alternativer men har aldri fått 100 % napp.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Lammesteken står i ovnen, gjestene er på vei. Mer bursdagsfeiring for meg!!!
Sniker meg til å skifte fra Panerai til Rolex i anledning festlighetene :D

Klokkebilder308.jpg


->

Klokkebilder309.jpg
 
Nyyyyydelig 5513 Anders! Gratulerer med dagen!
Det var det jeg egentlig var på jakt etter når jeg havnet i 5517 psykose.
Jaktet døgnet rundt. Tok hele sommeren. Kona var kjempehappy kan dere tro...
Nå lever jeg i et vakum i søken etter nytt prosjekt.
Lukter nok Jlc igjen... :mrgreen: