Dagens klokke

Sniker inn en bildepost mellom møteaktiviteten; - min dagens er Patek Philippe Nautilus 5712/1A.


PP2.jpg
 
Ja, har du sett! Nesten 5000 innlegg, over 200000 visninger - ikke verst, TS!

Og hvem er så den ivrigste posteren i denne tråden? Jo, det er selvsagt Dagens-kongen Frodo:
1. Frodo 492
2. tombs 305
3. Sponon 246
4. Anders 215
4. krille 215
6. Bullit 144
7. Joepete 142
8. Stipey 141

Ojojoj. Er dette flaut eller kult?
 
Ojojoj. Er dette flaut eller kult?

Jeg synes det er kult - at du har så mye tid til overs;)

Nei, jeg gleder meg stort over "Dagens klokke", så alle som står på listen fortjener honnør og alle vi andre får ta oss selv litt i nakken!
 
Denne tråden har jeg forsømt en periode :)

Dagens klokke. PAM 106 fra 2001. Pent patinert T-dial.

IMG_6682web.jpg
 
Jeg synes det er kult - at du har så mye tid til overs;)

Jeg tar meg tid. Takket være kyndige folk her inne har jeg lært meg enkle metoder hvor bilde, upload og download kun tar sekunder og meget få tastetrykk.
WT'er er noe av det kuleste jeg vet når det gjelder bilder av klokker.
Klokkene i bruk er det som gir meg "kick".:cool:

Dagens: Breitling Montbrilliant Edition Limitè 1903. Flyback Chronometer.
Men: er det en Navitimer?

719b3cdc.jpg
 
Vintage SpeedyPro som nylig ble kjøpt fra et annet medlems "ryddesalg". Veldig fornøyd med denne! (og litt mindre fornøyd med mobilkameraet...)

Aj. Nå kjente jeg at jeg ble litt kvalm. Se så digg patineringen på bezelen er. Tar og føler på tapet nå. Ta godt vare på henne!

Enda godt noe "nytt gammelt" er på vei inn. Forøvrig fra samme år.
 
Jeg har også vært rimelig slapp på denne tråden i det siste. Mulig det kommer av at jeg enda ikke har noen enkel løsning for å legge opp bilder.

Uansett; trofast 16710 Coke:

67790_480707630732_663175732_7339708_1284980_n.jpg
 
Jeg tar meg tid. Takket være kyndige folk her inne har jeg lært meg enkle metoder hvor bilde, upload og download kun tar sekunder og meget få tastetrykk.
WT'er er noe av det kuleste jeg vet når det gjelder bilder av klokker.
Klokkene i bruk er det som gir meg "kick".:cool:

Dagens: Breitling Montbrilliant Edition Limitè 1903. Flyback Chronometer.
Men: er det en Navitimer?

Flott Breitling!

Montbrillant modellene er en del av Navitimer serien, men en Montbrillant er ikke en Navitimer.

Modellen er oppkalt etter en fjelltopp i nærheten av La-Chaux-de-Fonds, hvor den gamle Breitlingfabrikken lå.
 
Kudos til krille som laget denne tråden! Uten tvil den beste tråden på forumet, IMHO :D

Idag skal jeg bli med ut å lete (dykke) etter et tysk jagerfly av type Messersmitt ME 109 som nødlandet ved Hogstholmen i Harfsfjord, Stavanger i 1943. Området har blitt scannet med sonar, og det er enkelte områder som er blitt merket som aktuelle funn-områder, så vi får håpe på det beste.

Da blir Suunto D6 med på laget :)

5080993052_65a890707e_z.jpg
 
Ojojoj. Er dette flaut eller kult?

Viste min svoger dette forumet, og spesielt denne tråden igår. Sitater som "syke, syke mennesker" og "haha, herregud" kom på flygende bånd.

Men det stilnet litt etterhvert.. Mannen er også klokkefreak, og endte opp med å sitte med en av Moore sine portugisere foran seg resten av kvelden som mulig neste klokke :p
 
Montbrillant modellene er en del av Navitimer serien, men en Montbrillant er ikke en Navitimer.

Det er akkurat det som er så forvirrende!

Min oppfatning (som Breitlings) er at dette ikke er en Navitimer.
Designmessig også er den litt pussig. Egentlig en blanding, med ytre bezelring fra de eldste Chronomatene ("ricegrain") og indre bezel fra Navitimer.
Blandet til et vakkert resultat!:cool:
 
Er hjemme og er syk om dagen - kjeder livet av meg.. Hva er bedre en å ta noen bilder.

Først et med med høsten i bakgrunn.

DSC07333.jpg


Så et med poden i bakgrunn.

DSC07341.jpg