Dagens klokke

Sinn U1 :)

2afe7d5f.jpg
 
I dag har jeg tatt frem en som skiller seg litt ut fra de fleste på forumet her med bare 34mm;)

calendar1.jpg


Seamaster Calendar cal355 fra 1955

Jon
 
Hmm. Jeg begynte dagen med en sub på håndleddet, men leverte den til service og var urutinert nok til ikke å ta med en ekstra. For første gang siden jeg begynte på barneskolen er jeg uten klokke på håndleddet. Hvordan skal jeg nå vite når det er på tide å gå hjem?

P1000394.jpg
 
Gikk du ikke hjem for å hente en ny?

Er ikke mangen ukene siden jeg måtte snu, godt på vei til stedet jeg skulle fordi håndleddet var tomt.. Jeg -MÅTTE- snu.... hmm, jeg vurderer min egen sinnstilstand akkurat nå..
 
Ny Seamaster 2254. Hadde ønsket kjøpt-innlegg her på sidene, men sjekket også med urmakere, selv om modellen gikk ut for et par år siden. Klarte å få tak i denne via Protid-forhandlernettet for noen dager siden, antar at det er en av de aller siste å få tak i via AD i Norge.

2254.jpg
 
Grønn og fin i dag. Tok en fyr i kantina i å stirre sånn på den at øynene hans nesten ramlet ut. Like før jeg måtte ta en "Hey - ansiktet mitt er her oppe!"........... :) :)
DSC00216.jpg
 
Ny Seamaster 2254. Hadde ønsket kjøpt-innlegg her på sidene, men sjekket også med urmakere, selv om modellen gikk ut for et par år siden. Klarte å få tak i denne via Protid-forhandlernettet for noen dager siden, antar at det er en av de aller siste å få tak i via AD i Norge.

2254.jpg

Nice! Digger 2254`n, killer lume og bombesikkert drivverk:D Grattis!
 
Uten klokke, da snur jeg

Hmm. Jeg begynte dagen med en sub på håndleddet, men leverte den til service og var urutinert nok til ikke å ta med en ekstra. For første gang siden jeg begynte på barneskolen er jeg uten klokke på håndleddet. Hvordan skal jeg nå vite når det er på tide å gå hjem?

P1000394.jpg

Har jeg ikke på meg en klokke da snur jeg og drar hjem for å hente. Eller i verste fall kjøper en rimelig for anledningen:D
 
Nib Omega

Ny Seamaster 2254. Hadde ønsket kjøpt-innlegg her på sidene, men sjekket også med urmakere, selv om modellen gikk ut for et par år siden. Klarte å få tak i denne via Protid-forhandlernettet for noen dager siden, antar at det er en av de aller siste å få tak i via AD i Norge.

2254.jpg

Gratulerer med ny klokke. Det er digg med en helt ny klokke fra butikk. :):):):):)
 
Skjelden å se med original krone, kul klokke:D

Takk. Tok over ett år å finne en orginal Calendar med dato på kl 6. Fant den på ebay for noen år siden. Med kun ett bilde, men alt så helt orginalt ut.

Calendar.jpg


Service hos min favoritturmaker på gamle Omega i Stockholm

Axel1.jpg


Axel2.jpg


Nydelig gammelt "bumper"urverk

Movm1.jpg

Er godt fornøyd med resultatet:D

calendar1.jpg


Jon
 
Omega i deler

Takk. Tok over ett år å finne en orginal Calendar med dato på kl 6. Fant den på ebay for noen år siden. Med kun ett bilde, men alt så helt orginalt ut.

Calendar.jpg


Service hos min favoritturmaker på gamle Omega i Stockholm

Axel1.jpg


Axel2.jpg


Nydelig gammelt "bumper"urverk

Movm1.jpg

Er godt fornøyd med resultatet:D

calendar1.jpg


Jon

Er imponert over de folka som greier å sette sammen alle disse bitene, det er en del parts ser jeg.
Jeg skulle nok greid å plukke en klokke ned i deler tror jeg men den hadde nok havnet i søppelbøtta er jeg redd for. :eek:
Det hadde nok ikke vært mye å spare på :)
Kule bilder av demontert klokke, jeg tror ikke jeg har sett en klokke helt i molekyler som dette før.:D:D