Dagens kjøpetips

Smak og behag er heldigvis forskjellig. Denne modellen virker for meg "billig". Etter min mening skal denne typen ur ikke ha dato og fabrikk navn etc. på skiven. Det blir helt feil. Å gravere BRONZE mellom topp lugsene er for meg bare besuddlende. Mellom bunn lugsene er det gravert 1924, oppstartsåret for den orginale Archimede fabikken - greit nok.

Tror jeg står over denne. Men kansje kommer en modell (eller der finnes options) som er etter min smak? :D

Frode.

Smak og behag er heldigvis forskjellig. Denne modellen virker for meg "billig". Etter min mening skal denne typen ur ikke ha dato og fabrikk navn etc. på skiven. Det blir helt feil. Å gravere BRONZE mellom topp lugsene er for meg bare besuddlende. Mellom bunn lugsene er det gravert 1924, oppstartsåret for den orginale Archimede fabikken - greit nok.

Tror jeg står over denne. Men kansje kommer en modell (eller der finnes options) som er etter min smak? :D

Frode.

Ettersom vi virker å ha samme smak: Det står på sidene til archimede at den kommer med skive uten dato og uten logo ila mars. Da kan jeg være villig til å ignorere at det er gravert "bronze" mellom lugsene.

På Lervik ligger det en Maurice Lacroix Masterpiece Calendrier Retrograde som selges med nesten 20000 kr i rabatt.
Hva er det med disse klokkene som gjør at de dumpes på denne måten? Denne klokka er jo et fantastisk smykke av ei klokke?

Altså- nå er jeg skikkelig forvirra: Er det slik at et ur som er kjøpt av forhandler i utlandet ikke kommer inn under norsk garantiordning? Følger garantien landet uret er kjøpt i? Vet at fabrikkgaranti som regel er internasjonal, men det hjelper jo bare så lenge det dreier seg om produksjonsfeil? Er det noe jeg har misforstått???

Internasjonal garanti er internasjonal garanti. Men du opererer jo innenfor produsentens nåde når klokken kommer fra utlandet da du ikke har noen rettigheter utover hva produsenten gir deg.

Normalt sett bør det gå helt fint.