Dagens kjøpetips

Noe som naturligvis er helt feil. Har man registrert seg, kommet gjennom kredittsjekken så kan man følge med live fra auksjonen på pc. Når man hører auksjonariusen sier "going to Norway" og dundrer klubben i bordet... så svelger man enten tungt eller jubler av glede.

Vel, med salær og frakt og ferdig fortollet kan det bli litt overkill. Særlig når du tar i betraktning at du ikke tar del i opplevelsen hvis du ikke er fysisk i sallen. Auksjon handler mer om stemning og opplevelsen IMO.

Har du brukt Antiquorums online bidding noen gang @MrK? Leser om den her, og det høres jo ganske spennende ut. Dog er det jo uten tvil noe helt eget å være der selv "in person".

Redigert av en moderator:
Har du brukt Antiquorums online bidding noen gang @MrK? Leser om den her, og det høres jo ganske spennende ut. Dog er det jo uten tvil noe helt eget å være der selv "in person".

Ja, men du må være godt forberedt... fordi alt er over på noen få sekunder. Har prøvd online og vært tilstede.. synes det er like koselig å sitte i "godstolen" å følge med som å sitte i den salen. Og det er ikke uvanlig at de har kunstig lave estimater på klokker for å skape mange absentee bids... vanskelig å gjøre noen kupp der ja!

Redigert av en moderator:
Jeg må da få lov til å ha en mening uten at dere får utslett av den grunn? Om jeg synes ei klokke er finere enn en annen er min personlige mening, jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre.
Hvilke klokker jeg har og vil kjøpe er også opp til meg selv. Igjen, jeg gir bare utrykk for min egen mening og smak, og om den ikke er mainstream med resten så er vel det greit?
Det får være måte på hvor sære dere skal være.

Det er synd at du oppfatter meg som sær fordi jeg påpeker at du i det ene øyeblikket vil at en klokke skal være show-off, eller lett identifiserbar, mens du i det neste argumenterer med at en annen er fin fordi den nettopp ikke er lett identifiserbar.

Det er også synd hvis du oppfatter det slik at vi her på TS forsøker å diktere deg hvilken klokke du skal kjøpe. Det må bero på en misforståelse. Vi har forskjellig smak og forskjellige preferanser, noe som synliggjøres godt i "dagens klokke"-tråden. Og det gleder vi oss over. Er også sikker på at vi kommer til å glede oss over ditt valg av ur den dagen du unboxer herligheten her inne.

Det er synd at du oppfatter meg som sær fordi jeg påpeker at du i det ene øyeblikket vil at en klokke skal være show-off, eller lett identifiserbar, mens du i det neste argumenterer med at en annen er fin fordi den nettopp ikke er lett identifiserbar.

Det er også synd hvis du oppfatter det slik at vi her på TS forsøker å diktere deg hvilken klokke du skal kjøpe. Det må bero på en misforståelse. Vi har forskjellig smak og forskjellige preferanser, noe som synliggjøres godt i "dagens klokke"-tråden. Og det gleder vi oss over. Er også sikker på at vi kommer til å glede oss over ditt valg av ur den dagen du unboxer herligheten her inne.

Jeg tror du har misforstått. Svaret ang Sea Dwelleren var relatert til den personen som nevnte at han hadde en, og at han sjelden fikk noen kommentarer på den. Jeg forsøkte å forklare hvorfor. At jeg synes Sea Dweller er finere enn en Sub er egentlig urelevant, men at den selges med tilsynelatende større rabatt er ikke. Jeg skal uansett ikke ha en SD, den er ikke "for" meg selv om jeg synes den er fin.
Jeg synes ikke du er sær, i hvert fall ikke særere enn de fleste her inne. ;)

Her inne synes jeg det er helt OK å bli kalt sær, det er en sær hobby :D

På ett år har kun en person bemerket mine ur. Jeg kunne godt tenke meg at flere, dog med over middels klokkeinteresse, hadde bemerket dem. Diskusjon og klokkesnakk i det daglige får jeg så godt som kun her inne...

Mulig du har rett i at min SD er mere anonym pga. cyclopsfri...og at Daytonaen er for tynn, siden den for det meste faller under skjortekanten :D

Ja, på ei dyr klokke så skal den ha show off faktor også. Hvorfor ellers kjøper folk Sub'er i flokk og følge? Det er for å være ærlig ei relativt kjedelig klokke, og ikke er den særlig eksklusiv bortsett fra at det er en Rolex. Og ALLE vet hva det er for noe.
Ikke noe galt med show off.

Beklager å måtte si det, men det er slike holdninger og sånne klokke-kjøpere som deg som gjør at jeg har problemer med Rolex... Tror du er litt på feil forum, hvis dette er dine argumenter for kjøp.

Når det er sagt: Det er et fri verden og folk må gjøre hva f... de vil, deg inkludert! ;)

Redigert: