Dagens dårligste kjøp

Tja. Tenker at åpenhet og transparens er en

Tja. Tenker at åpenhet og transparens bør vektlegges. Nettopp det som er styrken til markeder og sosiale forum på nett. Hvis vi alle er flinke til å «rate», så vil det bli vanskelig for enkelte å manipulere på den måten du beskriver. De som gjør det vil i så fall bli lett å gjennomskue på sikt, og dermed mister de både troverdighet og ære.

Teoretisk er jeg ikke helt uenig.

Men som du selv sier så forutsetter det at "alle" er flinke til å rate, og at betydningen av ratingen er tydelig og allment forstått.

Min erfaring er at deltakelsen og engasjementet ikke stort nok til at et representativt utvalg veier inn eller "korrigerer" ratingen. Det er også en grunnleggende skjevfordeling av incentiver for deltakelse (igjen f.eks. backing av kompis, skryte fordi man skal selge samme klokke osv. osv.).

Hvordan man egentlig skal tolke emoji-ratingen er et annet spørsmål, og det å gjennomskue luringer på bakgrunn av emojis som gis er også enda mer komplisert enn å gjøre grunnleggende research på en pris og klokke :)

Joda, det er sikkert gøy og til dels nyttig å gi en spydig emoji en annonse med sinnssyk pris – men resultatet er at en slik mekanisme samtidig innfører støy og påvirkning i alle andre annonser.

Når alt er sagt så er det ikke sikkert at hverken den ene eller andre løsningen har de kjempestore forskjellene i praksis. Men for meg bunner dette i et ønske om å ha enkle, logiske og gjennomtenkte prinsipper for hele driften av forumet. Som ideelt sett minimerer sannsynligheten for misforståelser, uklar kommunikasjon osv.
 
Teoretisk er jeg ikke helt uenig.

Men som du selv sier så forutsetter det at "alle" er flinke til å rate, og at betydningen av ratingen er tydelig og allment forstått.

Min erfaring er at deltakelsen og engasjementet ikke stort nok til at et representativt utvalg veier inn eller "korrigerer" ratingen. Det er også en grunnleggende skjevfordeling av incentiver for deltakelse (igjen f.eks. backing av kompis, skryte fordi man skal selge samme klokke osv. osv.).

Hvordan man egentlig skal tolke emoji-ratingen er et annet spørsmål, og det å gjennomskue luringer på bakgrunn av emojis som gis er også enda mer komplisert enn å gjøre grunnleggende research på en pris og klokke :)

Joda, det er sikkert gøy og til dels nyttig å gi en spydig emoji en annonse med sinnssyk pris – men resultatet er at en slik mekanisme samtidig innfører støy og påvirkning i alle andre annonser.

Når alt er sagt så er det ikke sikkert at hverken den ene eller andre løsningen har de kjempestore forskjellene i praksis. Men for meg bunner dette i et ønske om å ha enkle, logiske og gjennomtenkte prinsipper for hele driften av forumet. Som ideelt sett minimerer sannsynligheten for misforståelser, uklar kommunikasjon osv.
Gode poeng(y) Så må du mfl. fortsette det gode arbeidet slik at oppslutningen og antall brukere øker i årene som kommer.
 
SEPTEMBER!!!
Skyhøy monkiss-faktor her..
6CEEEF6D-B619-45CC-8EAE-2A9CEC9BFCA9.png
 
  • Liker
Reaksjoner: ErNa
Antika har mye fint, men prisene er jo hinsides? Får dem virkelig solgt til disse prisene? Den er strøken, og skiven har crossdial som er mer «sjelden», men er en vanlig stål omega Constellation virkelig verdt 50k? De i helgull på Finn til 30k+ blir jo ikke solgt. Har heller aldri sett en slik bli solgt på klokkeriet for disse summene, heller <15.000,-.
14C91118-106A-4CA9-BF7E-69C9B923462B.png
 
Har også vært litt fristet av denne, men trodde ikke den var limited..? Det er kanskje den grønne?
Og hva er det som er perpetual med den?

Det er kun den grønne som er limitert ja. Lå en lakserosa ute for salg på Finn i helgen. Den har byttet eier og ligger nå ute igjen med et par tusen i påslag.
 
Kun kroner 9500,-

Driten var til salgs for 375 daler her, og det er også et dårlig kjøp...
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis