Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Hva en klokke blir annonsert for er nok ikke alltid hva den blir solgt for. Det andre er at mange klokker blir solgt uten at de blir annonser.
Jeg referer kun til hva jeg hører fra diverse kjente gråmarkedsforhandlere og invistorere.
Har også blitt tilbud en del klokker den siste tiden. Men jeg sitter stille i båten mens jeg biter fast i masta.

Hva sier de 5711 og daytona går for nå da?
 
Sier ikke nei til det! Noen konkrete tall?

15-20% under prisantydning.
Er ikke noe mysterie i disse coronatider. Er ikke bare i Norge vi opplever historisk arbeidsledighet (selv om det muligens er midlertidig). De som som ønsker maks premium er selgere, de som som kjøper ønsker objektene billigst mulig.
Hva slags marked har vi nå?
Jeg sier utvilsomt kjøpers marked. Det samme kan sies om boligmarkedet og kunstmarkedet.
 
Men, hvordan tror dere dette vil påvirke tilgjengeligheten fra AD? Vil det på sikt være lettere å komme seg på liste for en SD43, blnr, blro, daytona eksempelvis?
 
Men, hvordan tror dere dette vil påvirke tilgjengeligheten fra AD? Vil det på sikt være lettere å komme seg på liste for en SD43, blnr, blro, daytona eksempelvis?

Si det. Akkurat nå er vel fabrikken stengt, slik at tilgjengeligheten er heller lav for øyeblikket.
 
52000 usd for en brukt 5711 i stål, er ikke akkurat noen krisepris.

Det lå en 5711 ute på klokkeriet på fb for et par uker siden til 649k (2016 fra Bjerke, avertert som Corona-tilbud). Så vidt jeg forstod ble den solgt til 560k.
 
De som kjøper kan nok gjøre noen kule og gode kjøp i tiden fremover. Men de mest populære klokkene får nok en dupp nå, men fremover tipper jeg at det øker/stabiliserer seg. Da tilgejngeligheten leveringene vil skje skjeldnere og skjeldnere frem til fabrikkene åpner for fult igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ