Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Har eg skjønt overlevelsemulighetene til Covid viruset riktig så må jo Posten reknes som en smitterisiko. Børsene er blodrøde så spørs om ikkje en vil sjå en realisering av verdier i løpet av tiden fremover.
 
95EA6FB8-E8D8-4CA0-96DA-DDFC4960354D.jpeg

09A21473-17D6-47DF-B26F-143964592394.jpeg
 
For å si det sånn, jeg tror bruktprisene på klokker er det minste problemet vi vil ha i de kommende månedene... :eek:

«Invistorene» vil merke at markedet blir vesentlig mindre, og som påpekt over er det nok en del som må kvitte seg med lett omsettelige verdier. Luksus er det første som nedprioriteres - vi kan jo bare håpe tilgjengeligheten/produksjonen blir den samme som før, men det spørs vel det også.

Hvis noen med en BLRO begynner å bli stressa, send PM. Retail med 10% fradrag for bruk er vel en grei pris?:mrgreen:
 
Er klokker overpriset når markedet kjøper de? Spm er nok heller hvor mange kommer til og prioritere klokke kjøp fremover? Det vil nok merkes i tiden som kommer...
Markedet bestemmer prisen. Det som er problemet er vel folk som har strukket den økonomiske strikken for langt i gode tider og villig betalt markedspris som er så langt over utsalgspris.
Nå er det katastrofe, og mange som sitter på en klokke med oppdatert markedsverdi som ikke engang dekker forbrukslånet...
 
Hvis man har kjøpt klokker med lån eller kreditt og er stressa nå fordi jobben ryker, så tenker jeg Corona kan være en nyttig lærepenge. Og kanskje en mulighet for andre til å gjøre gode kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Risti4life
Kortsiktig tipper jeg prisene dupper litt, men skal sikkert ikke se lengre frem enn 2-4 år så er dagens priser på plass igjen. Så i stedet for å jage neste klokke så er dette en fin anledning til å kose seg med de en har:)
 
Veldig enkelt å prate på vegne av andre, men for egen del ser jeg for meg en formidabel avkastning i andre markeder på mellom-lang sikt som jeg tror overgår klokkemarkedet. Ønsker derfor heller å være eksponert der. Derfor ville jeg nok neppe kjøpt meg et par Rolex-er til slik markedet er nå. Kanskje hadde jeg ikke engang kjøpt en 116610LV for 90k eller en fin 16600 for 70k. Ikke fordi klokker bare er en avkastnings-greie, men fordi den markedssmellen vi opplever nå skal ris til det fulle. Men så er jeg jo bare en gjennomsnittlig familie-fyr med høy kremmerånd. Det er i slike tider vi er i nå hvor formuer bytter hender.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Tror det skjer noe med bruktsmarkedet.
Spes. invistorer i visse bransjer, caféer, restauranter, underholdningsbransjen etc.
 
Noen som påtar seg oppgaven med å føre statistikk over antall nye søketreff på «Rolex» på Finn fremover? Det kommer til å være kjøpers i bruktmarked fremover, det er det ingen tvil om. Enorme verdier er forduftet. Da sier det seg selv at det blir mindre cash å leke seg med, og noen klokker må ut av boksen. Tror mange tviholder på klokkene nå i håp om at verdien på disse i det minste vil opprettholdes, men hvor lang tid går det før man må frigjøre cash?

Noen urmakerforretninger vil også gå dukken, og flere agenturer vil forsvinne.

Dette blir verre før det blir fullstendig kollaps.

Ha en fin dag!
 
Har eg skjønt overlevelsemulighetene til Covid viruset riktig så må jo Posten reknes som en smitterisiko.

"Per i dag er det ikke noe som tilsier at det er risiko knyttet til kjøp av varer og mottak av pakker fra områder med utbredt spredning. Sannsynligheten for at en smittet person forurenser en vare er lav, og risikoen er lav for å bli smittet av viruset som forårsaker covid-19 fra en pakke som har vært eksponert for ulike temperaturer og andre forhold under transport."

 
  • Liker
Reaksjoner: J.CAT og Kohe321