Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Tror prisene kommer til å synke på en del allerede overprisede klokker (ja, dere vet hvilke jeg mener).

Av interesse, hvilke klokker tror du det er? Jeg vil tippe en del tenker "dette gjelder ikke min klokke, den er spesiell pga xxx". Jeg er ikke i markedet for å spekulere men kunne vært interessant å vite hva som anses som allerede overprisede klokker kontra andre. Snakker vi hele merker, spesifikke modeller?

Av interesse, hvilke klokker tror du det er? Jeg vil tippe en del tenker "dette gjelder ikke min klokke, den er spesiell pga xxx". Jeg er ikke i markedet for å spekulere men kunne vært interessant å vite hva som anses som allerede overprisede klokker kontra andre. Snakker vi hele merker, spesifikke modeller?

Primært moderne sports-Rolex i stål som fortsatt er i produksjon.

Jeg har også troen på en merkbar nedgang i moderne AP Royal Oak, Nautilus, Aquanaut osv. Det er ikke kun multimillionærer med god likviditet som har kjøpt disse, men også kjøpere som har strukket strikken vel langt i gode tider, og kanskje ikke helt forstått hva de har kjøpt.

Selvsagt mulig jeg tar feil – men det er jo spekulasjoner og gjetninger vi driver med her ;)

Er klokker overpriset når markedet kjøper de? Spm er nok heller hvor mange kommer til og prioritere klokke kjøp fremover? Det vil nok merkes i tiden som kommer...

Har eg skjønt overlevelsemulighetene til Covid viruset riktig så må jo Posten reknes som en smitterisiko. Børsene er blodrøde så spørs om ikkje en vil sjå en realisering av verdier i løpet av tiden fremover.

95EA6FB8-E8D8-4CA0-96DA-DDFC4960354D.jpeg

09A21473-17D6-47DF-B26F-143964592394.jpeg

For å si det sånn, jeg tror bruktprisene på klokker er det minste problemet vi vil ha i de kommende månedene... :eek:

«Invistorene» vil merke at markedet blir vesentlig mindre, og som påpekt over er det nok en del som må kvitte seg med lett omsettelige verdier. Luksus er det første som nedprioriteres - vi kan jo bare håpe tilgjengeligheten/produksjonen blir den samme som før, men det spørs vel det også.

Hvis noen med en BLRO begynner å bli stressa, send PM. Retail med 10% fradrag for bruk er vel en grei pris?:mrgreen:

Er klokker overpriset når markedet kjøper de? Spm er nok heller hvor mange kommer til og prioritere klokke kjøp fremover? Det vil nok merkes i tiden som kommer...
Markedet bestemmer prisen. Det som er problemet er vel folk som har strukket den økonomiske strikken for langt i gode tider og villig betalt markedspris som er så langt over utsalgspris.
Nå er det katastrofe, og mange som sitter på en klokke med oppdatert markedsverdi som ikke engang dekker forbrukslånet...