Cartier-tråden

Fikk prøve TT i dag. Gleder meg til min stål kommer
6A99A159-AE7D-4F82-A399-29858119DA8A.jpeg
 
det er vel en Tank Solo? Får jo Tank Must med både quartz, solar og mekanisk (i den store versjonen). Virker som den med solceller ikke har kommet ut enda, så regner med de som er her inne er vel quartz-varianten. Min er i det minste det :)

Wat, får man tank must uten solarbeat? Er den merket på noen spesiell måte? Hold lommeboka mi.
Jeg slet virkelig med å se logikken i en dressklokke med solceller. Skjønner det med G-shocks eller noe.
 
Redigert:
Jeg har blitt med i klubben! Skrev en liten unboxing her:

1639574169988.jpeg
 
Hei,

Det ser ut som at mitt neste klokkekjøp blir en Cartier Santos. Absolutt digger historien og designet!

Jeg stiller meg dog skeptisk til hvor lett det virker å få riper i denne. Jeg ser jo selvfølgelig at besel er polert og vil vise hairlines lett, men flere at klokkene jeg har sett på bruktmarkedet ser ut som de har gått igjennom 3. verdenskrig før de legges ut for salg. Jeg bruker klokkene mine, og er ikke spesielt opptatt av merker som sådan, men siden jeg kjøper for å beholde så ønsker jeg jo at dette er en klokke som faktisk ser OK ut etter X-antall år. Jeg har til opplysning en vanlig kontorjobb.

Er kvaliteten på stålet god nok? Er det bare innbilning at denne får merker enn andre klokker? Noen som har fått polert sin?
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Gratulerer så mye, @aksgro
Jeg har virkelig fått øynene opp for Cartier. Santos ser fantastisk ut. L er kanskje litt stor, men har dato, noe som er et pluss for meg. Drømmer om den med en flott rem til :love:.

Så er det Tank Must som har en litt nicere price, men veldig flott - og kunne vært et veldig flott ur til kontorbruk. Det er noe eget ved automatic urverk, og i så fall er Tank Must XL den naturlige. Også den har dato, og skiven ser veldig flott ut. Men mulig at den blir altfor stor, har ikke fått sett den in real life ennå. Ikke for å banne i kirken, men litt redd for at jeg ikke får god-følelsen med en quartz?
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho