Cartier-tråden

D5E2098E-4878-471F-9306-47D2F2641959.jpeg

Denne
 
Slår et slag for Drive de Cartier, gjerne med månefase. Angrer enda på at jeg ikke kjøpte den @Ceramic hadde til salgs, riktig nok uten månefase. Men flott klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Spør du meg er det rart at ikke Cartier har økt prisene i takt. Disse er svært populære i utlandet, men her i Norge skal jo hvermansen ha Rolex fordi det er kult og kan generere profitt :rolleyes: Jeg går mot vinden og kjøper heller det syns er flott og det er virkerlig Santos medium. Klokken skal graveres hos Bjerke og blir i mine hender forhåpentligvis frem til min sønn overtar den:)
Tror ikke det du gjør er så unikt.
De fleste som kjøper Rolex gjør det fordi de synes det er kule klokker og liker de. Ikke for å generer profitt
Å kjøpe noe du synes er fint er normalen, og ikke å gå mot vinden.

Selv har jeg aldri kjøpt en klokke jeg ikke synes er fint og det tror jeg få andre her på Tidssonen heller har gjort.
 
Tror ikke det du gjør er så unikt.
De fleste som kjøper Rolex gjør det fordi de synes det er kule klokker og liker de. Ikke for å generer profitt
Å kjøpe noe du synes er fint er normalen, og ikke å gå mot vinden.

Selv har jeg aldri kjøpt en klokke jeg ikke synes er fint og det tror jeg få andre her på Tidssonen heller har gjort.
Mener du virkerlig at de fleste kjøper Rolex fordi det er kult og liker dem? Det inntrykket sitter ikke jeg med. De omsettes som regel samme dag den er «tatt» ut av forhandler med 100% +++ avanse. De jeg kjenner som ikke er så inne i klokkeverden sitter med høye ønsker om å få tak i en Rolex for å kunne tjene penger.
 
Mener du virkerlig at de fleste kjøper Rolex fordi det er kult og liker dem? Det inntrykket sitter ikke jeg med. De omsettes som regel samme dag den er «tatt» ut av forhandler med 100% +++ avanse. De jeg kjenner som ikke er så inne i klokkeverden sitter med høye ønsker om å få tak i en Rolex for å kunne tjene penger.
Du generaliserer feil.
Du skriver «de omsettes som regel….»
Tvert i mot er det kun de ytterst få som flippes.
Det kjøpes sikkert 100 Rolex til «vanlige» eiere for hver Rolex som flippes. Sikkert enda flere.
Jeg har samlet klokker i snart 20 år. Kjenner ingen som har kjøpt Rolex for å flippe. Alle jeg kjenner inkludert meg selv kjøper Rolex fordi det er bra klokker. Flotte klokker. Kule klokker.
 
Tror det handler mer om merkenavn enn invistering for de fleste.
Synd om Cartier skal ende opp som Rolex, håper ventelister er forbigående.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan
Ploprof faller utenfor, tenker jeg. Gjennomført toolwatch. Hadde jeg ikke hatt jentehåndledd hadde jeg kjøpt en tvert.
Verre med PO 45,5 og lignende, samt at omtrent alt av kronografer ligger på 42mm+.