Cartier-tråden

Da kom tank solar beat i small til fruen. Den er lekker!

Solcellepanelet ligger bak skiven, som har utskjærte markører (slik jeg forstår det). Hvilket gjør at det er markørene selv som fanger sola. Med makromodus på iPhone er det likevel vanskelig å se at dette er noe annet en vanlige markører. Har lyst på en matchende selv :LOL:


9CE9348A-D944-4BA9-80EE-88B7A27614E5.jpeg
 
Santos til en ok pris for de som er keen - kjenner ikke selger eller uret fyi.

 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos
Er ny til tidssonen, så vet ikke om dette er rett tråd å poste i, men prøver meg:

Har kjøpt en cartier tank must (kjøpt ny høsten 2021) som jeg ønsker å kjøpe ny skinnreim til. Jeg har funnet en reim jeg liker godt på Bjerke, men denne passer dessverre ikke til det nye reimsystemet som har kommet på klokken (nå kan man enkelt skifte reim selv).

Er det noen som har noen erfaring med å få hjelp fra en skomaker eller andre som er gode på arbeid med skinn til å tilpasse en reim til en cartier tank must eller lignende klokke?
 
Er ny til tidssonen, så vet ikke om dette er rett tråd å poste i, men prøver meg:

Har kjøpt en cartier tank must (kjøpt ny høsten 2021) som jeg ønsker å kjøpe ny skinnreim til. Jeg har funnet en reim jeg liker godt på Bjerke, men denne passer dessverre ikke til det nye reimsystemet som har kommet på klokken (nå kan man enkelt skifte reim selv).

Er det noen som har noen erfaring med å få hjelp fra en skomaker eller andre som er gode på arbeid med skinn til å tilpasse en reim til en cartier tank must eller lignende klokke?
Jeg har brukt bespokestraps.com, men er ikke kjent med nye reimsystemet til Cartier. Der kan man legge inn modell, så mulig de har fått inn den . Send de en mail kanskje? Pleier å svare raskt.
 
Er ny til tidssonen, så vet ikke om dette er rett tråd å poste i, men prøver meg:

Har kjøpt en cartier tank must (kjøpt ny høsten 2021) som jeg ønsker å kjøpe ny skinnreim til. Jeg har funnet en reim jeg liker godt på Bjerke, men denne passer dessverre ikke til det nye reimsystemet som har kommet på klokken (nå kan man enkelt skifte reim selv).

Er det noen som har noen erfaring med å få hjelp fra en skomaker eller andre som er gode på arbeid med skinn til å tilpasse en reim til en cartier tank must eller lignende klokke?

Hvis det nye systemet er quick release springbars så er det mange nettsteder som har godt utvalg. Da kan du finne lug width på klokken din, bestille en haug og få de i posten relativt raskt.
1643731818272.jpeg

1643731835834.jpeg


Hvis du skal kjøpe reimen du liker og få den spesialtilpasset for quick release så ville jeg vært forberedt på timespris og medgått materiell. Da tror jeg det nesten er bedre å få en helt ny reim med det du ønsker, jeg har sett (ikke kjøpt noe enda) fra Aaron Bespoke, masse alternativer med et fint bildegalleri for å hente inspirasjon. Men da starter prisen på 1500kr og kan lett doble seg.
58C26444-974A-4CF9-97C8-93A1C6074C59.jpeg


Edit: krøll med vedlegg…
 

Vedlegg

  • 3066FEEA-5271-4F77-A3DA-F40828487C68.jpeg
    3066FEEA-5271-4F77-A3DA-F40828487C68.jpeg
    120,4 KB · Visninger: 0
  • A60A4368-B454-4914-9A9E-DF7332B800DC.jpeg
    A60A4368-B454-4914-9A9E-DF7332B800DC.jpeg
    56,9 KB · Visninger: 0
Redigert:
Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg er for så vidt åpen for både å finne reimer fra andre nettsteder eller å få den jeg fant i butikken tilpasset. Var det slik at du hadde kjøpt noe fra cheapestnatostraps selv, @nagilluME? Fornøyd?
 
Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg er for så vidt åpen for både å finne reimer fra andre nettsteder eller å få den jeg fant i butikken tilpasset. Var det slik at du hadde kjøpt noe fra cheapestnatostraps selv, @nagilluME? Fornøyd?

Styr langt unna cheapestnatostraps.
Hvis selve navnet ikke gir deg det hintet du trenger kan jeg utbrodere litt.
Her får du, ja akkurat slik navnet tilsier, det kjipeste av remmer du kan forestille deg.
Dette er ikke remmer som er laget for å vare, og materialene er av kjipeste sort.
Det følger gjerne med noen ultraflimsy springbars som garantert til sende klokken din i gulvet før eller senere.
Sikket gøy å bestille en haug av forskjellige remmer som kan prøves ut, men jeg lurer litt på hvilke forhold disse har blitt produsert når de kan senke prisene så lang ned.:unsure:

Gå heller for litt skikkelig kvalitet slik en Cartier fortjener. :)
 
Styr langt unna cheapestnatostraps.
Hvis selve navnet ikke gir deg det hintet du trenger kan jeg utbrodere litt.
Her får du, ja akkurat slik navnet tilsier, det kjipeste av remmer du kan forestille deg.
Dette er ikke remmer som er laget for å vare, og materialene er av kjipeste sort.
Det følger gjerne med noen ultraflimsy springbars som garantert til sende klokken din i gulvet før eller senere.
Sikket gøy å bestille en haug av forskjellige remmer som kan prøves ut, men jeg lurer litt på hvilke forhold disse har blitt produsert når de kan senke prisene så lang ned.:unsure:

Gå heller for litt skikkelig kvalitet slik en Cartier fortjener. :)

Takk for tips! Sjekket ut siden og var uansett ikke noe der for meg. Til nå ser bespokestraps mest tiltalende ut :) Har du tilfeldigvis noe erfaring med dem, @UJU?
 
Takk for tips! Sjekket ut siden og var uansett ikke noe der for meg. Til nå ser bespokestraps mest tiltalende ut :) Har du tilfeldigvis noe erfaring med dem, @UJU?

Ingen erfaring.
ABP skal være et godt alternativ uten at jeg har erfaring med dem selv.
https://www.abpconcept.paris/

Ellers skal det finnes mange tråder om remmer her, så bare å bruke søkefunksjonen.;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Cecilie H
Takk for tips! Sjekket ut siden og var uansett ikke noe der for meg. Til nå ser bespokestraps mest tiltalende ut :) Har du tilfeldigvis noe erfaring med dem, @UJU?

Så leit at du ikke fant noe som passet deg der. Jeg har hatt flere gode opplevelser med kjøp og levering fra CheapestNatoStraps. Det er selvfølgelig ikke materialer fra øverste hylle, men jeg har aldri opplevd at reimene har blitt ødelagt eller at springsbarene har hoppet ut. Jeg ser på reimene fra CNS litt som t-skjorter fra H&M, det er et stort utvalg som jeg kan matche til hverdagsantrekk, til en bra pris.

86196200-848F-4481-9A51-B598D3B68BA4.jpeg


Men jeg er helt enig med @UJU når han sier at Cartieren din fortjener noen skikkelige reimer. Jeg har selv planer om å kjøpe en Tank Must Solarbeat til min 30-års dag, og da blir CNS kanskje litt stusselig. Jeg har siklet på tanken av stingray og kanskje til og med struts:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Cecilie H
Da kom tank solar beat i small til fruen. Den er lekker!
Vis vedlegg 278542

Veldig fin!

Jeg vurderer denne til fruen selv. Er i villrede mtp small eller large, og blir ikke klok på målene Cartier angir. Jeg synes størrelsen på bildet ditt ser veldig riktig ut, og ville gjettet at den var størrelse large? Som du skjønner er jeg redd for å kjøpe for liten modell :)
 
Jeg kjøpte small til min fru, og størrelsen er spot on for hennes normale armer. Medium ville blitt for stor, og Large er vel en herremodell...
 
  • Liker
Reaksjoner: Bille
Veldig fin!

Jeg vurderer denne til fruen selv. Er i villrede mtp small eller large, og blir ikke klok på målene Cartier angir. Jeg synes størrelsen på bildet ditt ser veldig riktig ut, og ville gjettet at den var størrelse large? Som du skjønner er jeg redd for å kjøpe for liten modell :)

Dette er small, uten tvil den jeg ville gått for…! Large ville jeg vurdert til meg selv:) Her er bilde av hennes ved siden av bb58 på mitt håndledd
61597E24-4F23-4C62-8D92-1F5B9D6BFEEB.jpeg
 
Dette er small, uten tvil den jeg ville gått for…! Large ville jeg vurdert til meg selv:) Her er bilde av hennes ved siden av bb58 på mitt håndledd
Vis vedlegg 279541

Flott, og takk for bistand til både Labbos og Puma. Bestilte small fra Bjerke nå. Forventet leveringstid 2-4 mnd. Variantene med hhv blå eller grønn rem var forbeholdt Cartiers egne boutiquer, og ikke noe Bjerke kunne bestille opp.
 
Flott, og takk for bistand til både Labbos og Puma. Bestilte small fra Bjerke nå. Forventet leveringstid 2-4 mnd. Variantene med hhv blå eller grønn rem var forbeholdt Cartiers egne boutiquer, og ikke noe Bjerke kunne bestille opp.

Konge! Hun kommer til å elske den!