Cape Cod og Scotch-Brite

Plexi eller hesalite

Det funker fint med tannkrem, det etterlater litt mer riper enn Polywatch. Min erfaring er at messing/kobberpuss fungerer nøyaktig like god som Polywatch. Jeg har testet mange ganger med to halve glass osv.

Det å pusse bort riper er jeg litt skeptisk til egentlig, for eneste måten å få det til på er ved å "file" ned alt rundt, og da endres jo klokken litt. Dessuten er ikke klokken ny mer enn en gang. Etterhvert er den brukt, og da kan det være greit å la den være det.

Mine to cent...

Kanskje litt overkill, men her er en guide fra eHow.

Scotch Brite hører jeg bare fortalt at "man drar bare noen ganger over lenkelåsen så er den helt fri fra hairlines"
Skulle gjerne hørt mer grundig om dette :)

Denne guiden virket jo rimelig likt slik jeg tenke :)
Har bestilt både Cape Cod, Scotch-Brite og en tube PolyWatch fra eBay, så nå får vi se om det blir noen resultater :)

-Regje

Noen som har en guide på hvordan man børster opp igjen? Bare å ta det pent og i samme retning som børstingen går fra før?

Noen som har en guide på hvordan man børster opp igjen? Bare å ta det pent og i samme retning som børstingen går fra før?

Kortversjonen er at du kun børster én vei (altså ikke gnukke frem og tilbake) og at du drar absolutt i en rett linje. Kombiner dette med maskering og du kan fort få et overraskende bra kosmetisk resultat uten å ha tatt bort nevneverdige menger materiale. Sakte er bedre enn fort og forvent å bruk litt tid.

Har også sett litt på klokker på ebay, og ser at de fleste er skitne på delen hvor tallene er (kom ikke på hva det het :p).
Er dette vanskelig å fjerne?
Eller noen som har tips til den slags? :)

Har også sett litt på klokker på ebay, og ser at de fleste er skitne på delen hvor tallene er (kom ikke på hva det het :p).

For å rense opp skiven trenger du å gjøre litt større innsats,
ofte (?) er jo også dette tegn på at ting ikke er helt tett -
dette er jo greit på et vintage dressur men er det en dykker så har du problemer.

For å komme til skiven så må glass vekk eller baklokk ut og urverket bort for å komme til.
Har heller ikke helt oversikt på hvordan slikt skulle renses best - fler ting som kan gå gærnt.

Rense skiver vil som regel ikke fungere, enten må du beholde de med den historien de har eller få de restaurert.

Da tar jeg opp et nytt tema her :)
Hva med slike ultralyd vaskere, noen som har prøvd det?
Vil det virke med en enkel til 400 fra teknikmagasinet?
Føler en med varmefunksjon vil virke bedre. Da det selvfølgelig koster litt ekstra.

-Regje

Hører folk sier de bruker oppvaskmiddel og salmiakk osv, men vet du hvor man kan få kjøpt noe ferdigprodukt til denne typen bruk?
Vet ikke om noen spesiell væske, men vil tro at resultatet er forbløffende likverdig med en god "husmorsblanding".
Det er jo, trolig, ikke rare sakene du skal vaske vekk - litt hår, hud, fett og støv/grus - for å gå inn på detaljer.

Sønnen min på snart 8 år har en Casio med plastglass foran som han har fått noen seriøse riper i.. hehe
(Dette er vell å forvente når det er "Beatern" hans, og han bruker den på skole, svømming, gymmen osv.. sover til og med med den).

Er det noe jeg kan pusse den med for å få de bort? Så noen skrev noe om noe som fungerte på Plexi glass?

$(KGrHqNHJBME7)6Mq7pNBPBsy852pg~~60_35.JPG

Vet ikke om noen spesiell væske, men vil tro at resultatet er forbløffende likverdig med en god "husmorsblanding".
Det er jo, trolig, ikke rare sakene du skal vaske vekk - litt hår, hud, fett og støv/grus - for å gå inn på detaljer.

Ja, kan tenke meg det.
Jeg kommer nok til å investere i en når jeg får mine prøveprosjekt i posten :p
Kan dele mine erfaringer på det tidspunktet ;)

Sønnen min på snart 8 år har en Casio med plastglass foran som han har fått noen seriøse riper i.. hehe
(Dette er vell å forvente når det er "Beatern" hans, og han bruker den på skole, svømming, gymmen osv.. sover til og med med den).

Er det noe jeg kan pusse den med for å få de bort? Så noen skrev noe om noe som fungerte på Plexi glass?

$(KGrHqNHJBME7)6Mq7pNBPBsy852pg~~60_35.JPG

Har hørt gode ting om PolyWatch.
Har bestilt en liten tube fra eBay selv, og kostet rundt 70kr inkludert frakt.
Denne bare gnis inn mot plexien i noen minutter med en fille, så skal ripen(e) være borte.
Polywatch Test - Remove Scratches from Acrylic Watch Crystal - YouTube
Vet ikke om den er å få kjøpt i Norge?

-Regje