Cape Cod og Scotch-Brite

Gjennoppliver denne tråden. Ser at Scotch brite green pad er en gjengangen på forumet når det er snakk om å børste opp lenker osv. Er det noe forskjell på denne og den grove siden av typiske svamper som selges på dagligvare? Prøvd å finne scotch brite på diverse jernvare i Bergen, men uten hell.

Takk for svar.
 
2opEg68.jpg


Har kjørt noen runder med polywatch, og generellt så er overflaten veldig bra. Det er noen dypere skader, hvordan får jeg disse vekk? og hva kan jeg gjøre med dial`en?
 
Har kjørt noen runder med polywatch, og generellt så er overflaten veldig bra. Det er noen dypere skader, hvordan får jeg disse vekk? og hva kan jeg gjøre med dial`en?

Hei, @r_inge.

Nå er ikke jeg noen ekspert her og er faktisk veldig ny i gamet, men tror jeg har klart å kare til meg litt kunnskap om diverse med alt maset mitt her inne :p
Når det gjelder plexien så kan du prøve Autosol. Har hørt at dette skal virke. Men om ripene er for dype, kan du risikere å lage mer skade i plexien, og ville da vurdert å bestilt nytt å byttet.
Dial'en derimot er det litt verre med, har jeg skjønt. Nå vet jeg ikke hva du ville ha gjort med den, men sånn som jeg har forstått har du to valg. Enten godta den gamle petinaen og beholde den originale sjarmen, eller få reprodusert en ny dial. Dette kan gjøres hos diverse utenlandske nettsider, og koster ikke så alt for mye :)

Håper dette hjalp litt ;)

-Regje
 
Redigert av en moderator:
2opEg68.jpg


Har kjørt noen runder med polywatch, og generellt så er overflaten veldig bra. Det er noen dypere skader, hvordan får jeg disse vekk? og hva kan jeg gjøre med dial`en?

Hei.

Et tips er sandpapir.
Ja - sandpapir. Fint sandpapir. Personlig foretrekker jeg 1200 våtslipepapir.
Da kan du pusse der det er hakk eller dype riper.
Det ser helt forferdelig ut mens du driver på, men frykt ikke...
Etter en runde med polering - blir glasset så godt som nytt.
 
Hei.

Et tips er sandpapir.
Ja - sandpapir. Fint sandpapir. Personlig foretrekker jeg 1200 våtslipepapir.
Da kan du pusse der det er hakk eller dype riper.
Det ser helt forferdelig ut mens du driver på, men frykt ikke...
Etter en runde med polering - blir glasset så godt som nytt.
Har gjort dette selv. Kjøpte fint sandpapir på CousinsUK - 800, 1000, 1500 og 2000 - koster 6 kroner pr. ark. Du begynner med grovt papir for å slipe dypt nok til å fjerne bort ripene, så er det bare å pusse med finere og finere og finere sandpapir, og til slutt polere. Glasset blir helt ugjennomsiktlig når du pusser, men ingen grunn til panikk, det blir blankt igjen til slutt med polering.

(Funker bare på plexiglass, selvsagt.)
 
Hei!

Tenkte jeg skulle blåse liv i denne tråden. Har en blankpolert Breitling som jeg fikk noen hairlines på, da min to-åring fikk fatt i den fra skrivebordet. Ai ai, nå er gode råd dyre, tenkte jeg.

Så kom jeg på denne tråden, og fikk bestilt en økonomiboks med Cape Cod her fra forumet. Stoffet funker jo som bare det! Ikke så mye albowgrease som måtte til heller. Det er vel en klut innsatt med noe white spiritaktig, tilsatt aluminiumsoksyd. Sånn sett hadde vel tannpasta funket også, men hadde sikkert tatt mye lengere tid...

Alt i alt en glimrende produkt for blankpolert stål, vel og merke. Det står at det er bra på blant annet sølv også, men her tenker jeg at det kanskje sliper for mye til å være trygt?