Budsjettklokke - tips?

Fint alternativ du har der @ptb - men jeg forstår ikke hav du mener med "konisk kassefasong" - overhode ikke, faktisk :mrgreen:

10693388_789336861123017_1204424922_n.jpg


10632382_719436564759535_1486865331_n.jpg


La meg legge til at det er helt uproblematisk for meg at du liker andre klokker bedre, selvsagt :)

Råflott rem du har på den @Callahan . Helt fantastisk! Hvor har du kjøpt den?
Ikke vær rett for å sende en PM dersom du skulle vurdere å selge klokka.. Med eller uten rem :)
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
Omega hos Thune

Jeg så forresten at Thune på Egertorget i Oslo hadde 20% på Omega.
Kanskje ille "Budget price", selv med avslag, men... Før jul og greier! Du vet aldri hva Julenissen kan komme med!

:cool:
 
Hodinkee - men kjøpes sterkt rabattert om man kan lese tipsene i salon privé ;)

Ok. Litt unødvendig å betale 1 års medlemskap for 1 mnd:) Lyst til å dele tipset i forhold til å få rabattert pris? Passer remmen i den orginale foldespennen, og sitter den like godt som den orginale? :)
 
Liker den klokka veldig godt utseende messig. Men ut fra bildene ser den ut til å være noe ubehagelig under håndleddet, nærmere bestemt på hver side av låsen, da det ser ut til at den vil bygge mye ber i tykkelsen på den ene siden.. Hva sier du @maghas9 ?

Det du er inne på her er over hodet ikke noe å tenke på en gang:) Klokken er super behagelig å ha på
Også er det genialt med rem uten hull som du kan regulere til akkurat den størrelsen som passer deg!
Den blir ikke noe tykkere enn en annen klokke med folding clasp lås..
 
Redigert av en moderator:
I dag ankom Visodaten i posten. Den sitter som et skudd på armen. Digger den allerede.

Et spm til de som har Visodate: Når man ser rett inn på uret så ser man gjengene på kronen. Den vil liksom ikke helt inn på fremsiden av uret, mens på baksiden så går den helt inn til kassen. Litt skuffet over dette, da det ikke fremgår på bilder på nettet. Finnes det forskjellige kassedesign som gjør at noen får den helt inntil?
 
Det skal være sånn.

Gratulerer! Da er det bare å kjøpe seg noen fete remmer til den :cool:

Prøv http://www.vintagestraps.it for hodinkee remmer til 60% av prisen. Litt styr å bestille, men du finner ut av det!

Tusen takk for det, og takker for linken og tipset. Kan du linke til remmen du avbildet tidligere i tråden? Synes det var en så god match at den må jeg bare ha (da sikkert i tillegg til å bestille noen andre i samme slengen) :)
Følger det med spenne med remmene? Isåfall hvor skaffer jeg spenne som passer designmessig?
 
Visodate

Har nå hatt Visodate på armen i litt over en uke og er utrolig fornøyd. Hvis en tenker på pris, hvordan den sitter på armen, utseende og kvalitetsfølelse må det være det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Begynner å tenke at en faktisk kan finne en budsjettklokke som gor meg like stor glede, som et ur i prisklassen 20-60k. Sikkert mange som er uenige med meg.

Uansett, har bestemt meg for å se om det er andre budsjettklokker som også er fine (skal selvsagt beholde Visodaten).

Nå vil jeg se om jeg kan finne et ur i samme stil som Visodaten (plain, litt inspisert av 50-60tall) med glass lokk bak og manuellt urverk. Klokken må gjerne ha flere komplikasjoner enn Visodaten, men ønsker at den er minimum 39mm og maksimum 42mm. Må ha lærrem.
Noen forslag? :)
 
Hva med en Kemmner Tonneau? Finnes også i hvit, men den svarte har et blåaktig skjær i rett lys. :)

Har jeg den? Ja. Er den til salgs? Tja...

15968208642_91233bc976.jpg
 
Hva med en Kemmner Tonneau? Finnes også i hvit, men den svarte har et blåaktig skjær i rett lys. :)

Har jeg den? Ja. Er den til salgs? Tja...

15968208642_91233bc976.jpg

Fin klokke, og høres absolutt ikke feil ut med blåskjær i dialen... Men formen vil ikke passe armen min (etter erfaring). Har du noen link til spesifikasjoner på uret? :)
 
Redigert: